فوتون تونلند جدید معرفی شد + تصاویر

فوتون تونلند 9 یوتو

کمپانی فوتون چین، به تازگی نسخه به روز شده «تونلند» را با مدل ۲۰۲۰ وارد بازار کرده است. این خودرو نسل جدید تونلند موجود در بازار ایران به حساب می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیکاپ جدید کمپانی فوتون، «تونلند ۹» نام دارد و به عنوان یک خودروی کار و تجاری فول آپشن به بازارهای صادراتی راه پیدا کرده است. در شرایطی فوتون تونلند ۹ تولید می شود، همچنان عرضه فوتون تونلند S (نسخه موجود در بازار ایران) در بسیاری از بازارهای هدف فوتون ادامه دارد. زیرا پایه فنی تونلند اولیه و تونلند S بر مبنای تویوتا هایلوکس بوده و برای همین محبوبیت زیادی را برای خود فراهم کرده است. برای همین تولید تونلند S و نسل اول همچنان ادامه دارد و در سال ۲۰۱۹، با فیس لیفتی دوباره به خط تولید بازگشت.

مدیران 777 مدیران 777

تونلند ۹ در برخی بازارها با نام «یوتو» (Yutu) عرضه می شود و با وجود قابلیت های جدید نسبت به فوتون تونلند S (نسل اول) قیمت کمتری را نسخه های مختلف دارد. تونلند موجود در بازار ایران، قیمتی فراتر از ۲۳ هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه های فیس لیفت و ارتقا یافته آن، تا ۲۸ هزار دلار توسط فوتون به فروش می رسند. اما تولند ۹ در کاملترین نسخه قیمتی کمتر از ۲۱ هزار دلار را دارد و دلیل اصلی آن، استفاده از فناوری بومی کمپانی فوتون در این محصول است که باعث کاهش هزینه های سربار شده است.

فوتون تونلند 9 یوتو

فوتون تونلند ۹ یا همان یوتو، قابلیت عرضه با دو پیشرانه را دارد. پیشرانه اول از نوع بنزینی و توربو است که با حجم دو لیتر توان ۲۳۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه دوم از نوع دیزلی توربو است که آن هم با حجم دو لیتر، توان ۱۶۳ اسب بخار را با گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تولید می نماید. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. فوتون این اجازه را به مشتریان داده تا تولند ۹ دیزلی و بنزینی را در نسخه های تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل سفارش گذاری کنند.

در نمونه دو دیفرانسیل تونلند ۹ مانند گذشته این امکان فراهم است تا انتقال قدرت به صورت الکتریکی تنظیم شود. همچنین قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی تعبیه شده و باعث می شود تا هرزگردی در این محور به حداقل ممکن برسد.

در نسخه فول آپشن فوتون یوتو (تونلند ۹) می توان شاهد امکانات زیر بود:

دو کیسه هوا (کیسه هوای پرده ای و جانبی جلو سفارشی)

سیستم کنترل پایداری

کنترل حرکت در سراشیبی

سامانه شروع حرکت در سربالایی

تریم داخلی چرم مصنوعی

آینه تاشو برقی

گرمکن صندلی های جلو

تهویه اتوماتیک

نمایشگر لمسی

چراغ روشنایی روز

استارت دکمه ای

سنسور نور و باران

رادار خطی

رادار نقطه کور

سیستم پیشگیری از تصادف

کروز کنترل

دوربین ۳۶۰ درجه

بلوتوث

فوتون تونلند ۹ در نسخه کم آپشن تک دیفرانسیل بنزینی و دیزل قیمتی حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار را دارد و نمونه فول آپشن آن با قابلیت دو دیفرانسیل نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار ارزش گذاری شده است.

با وجود عرضه فوتون یوتو (تونلند ۹) در برخی از بازارهای صادراتی، همچنان میزان تقاضا برای تونلند S فیس لیفت بیشتر است و با توجه به قابلیت های فنی، متریال و اصول سازه معتبرتر مشتریان نشان فوتون ترجیح می دهند که با پرداخت هزینه بیشتر به سراغ تونلند S فیس لیفت بروند و از خرید پیکاپ فول آپشنی چون یوتو یا همان تولند ۹ صرفه نظر کنند.

فوتون تونلند ۹ – یوتو:

فوتون تونلند فیس لیفت ۲۰۱۹:

فوتون تونلند S (نسخه تولیدی جدید ایران خودرو دیزل):

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.