سرعت گیری پورشه 911 توربو S و مک لارن 600LT در مسیر مستقیم

سرعت گیری پورشه 911 توربو S و مک لارن 600LT در مسیر مستقیم

در این ویدیو دو سوپراسپرت «پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲» و «مک لارن ۶۰۰LT» در مسیر مستقیم به رقابت می پردازند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از زمان معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ تاکنون، این خودرو نشان داده که یکی از سریع ترین سوپراسپرت های موجود در جهان است. سرعت گیری ۹۱۱ توربو S در حدی بوده که رقبای قدری همچون «مک لارن ۷۲۰ S» و «فراری ۴۸۸ پیستا» را شکست داده است. پیش از تصمیم گیری در رابطه با پیروز رقابت سرعت گیری از حالت سکون، به بررسی مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ توربو S و مک لارن ۶۰۰LT می پردازیم.

ویژگی های فنی پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲

سرعت گیری پورشه 911 توربو S و مک لارن 600LT در مسیر مستقیم

پورشه ۹۱۱ توربو S در نسل جدید خود از پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو با ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این در حالی است که توربو S نسل ۹۹۱ با پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربوشارژ خود ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد. جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت به روزرسانی شده به تمامی چرخ ها به همراه لانچ کنترل، از پورشه ۹۱۱ توربو S یک موشک زمین به زمین ساخته است. با این مشخصات فنی، ۹۱۱ توربو S تنها در مدت زمان ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز در ۸.۹ ثانیه انجام می شود.

ویژگی های فنی مک لارن ۶۰۰LT

سرعت گیری پورشه 911 توربو S و مک لارن 600LT در مسیر مستقیم

از سویی دیگر، مک لارن ۶۰۰LT با پیشرانه ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر توربوشارژ با ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور در رقابت حاضر شده است. سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در ۲.۹ ثانیه صورت می گیرد و در ۸.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. انتقال قدرت در مک لارن ۶۰۰LT توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب صورت می گیرد. با وجود این که سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها از نقاط قوت پورشه ۹۱۱ توربو S به شمار می رود، وزن کم نیز نقطه قوت ۶۰۰LT است.

با مقایسه مشخصات فنی دو خودرو باید رقابت نزدیکی را شاهد باشیم، اما در ویدیوی منتشرشده توسط “Carfection”، سرعت گیری در مسیری کوتاه انجام می شود. بنابراین پورشه ۹۱۱ توربو S در حالی که ۶۰۰LT با هرزگردی دست و پنجه نرم می کند، فاتح بلامنازع این رقابت می شود. اگر مسیر مستقیم پیست کمی بلندتر بود، فاصله بین دو خودرو قطعاً به طور چشمگیری کاهش پیدا می کرد. اکنون شما را به دیدن ویدیو دعوت می کنیم.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.