سبز شدن خودرویی ها با آمدن آبی ها (۲۲ تیرماه ۹۹)

خط تولید ایران خودرو

خودرویی های حاضر در بازار اوراق بهادار تهران امروز را در حالی به پایان رساندند که به جز چند نماد، دیگر نمادهای حاضر این گروه روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار» داد و ستدکنندگان در کمی بیش از ۱۱۳ هزار نوبت معاملاتی ۱ میلیارد و ۶۷۹ میلیون سهم در این گروه را به ارزش ۱۱۹۸ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

مدیران 777 مدیران 777

با بازگشایی نماد آبی های جاده مخصوص، داد و ستدکنندگان یک میلیارد وچهارصد و سی و سه میلیون سهم این نماد را در ۵۷ هزار نوبت به ارزش هفتصد و نود و پنج میلیارد تومان دست به دست کردند. این میزان برای «خگستر» ۵۹ میلیارد و سیصد و هفتاد و یک میلیون تومان بود که با داد و ستد ۶۴ میلیون سهم در ۴ هزار و ۵۱۴ نوبت به دست آمد. ضمن این که، این دو نماد با ۴٫۹۱ درصد افزایش ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

در غیاب نارنجی پوشان، «خپارس» ( پارس خودرو) و «خزامیا» (زامیاد) جور برادر بزرگ تر را کشیدند و هر کدام با رشد روزانه ۴٫۰۳ و ۵ درصدی ارزش روزانه سهام خود مواجه شده و کار را به پایان رساندند. در این گروه بیش از ۶ میلیون سهم خپارس به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان جا به جا شد. این میزان برای زامیاد ۷ میلیون سهم بود که طی ۱۲۵۰ نوبت و به ارزش ۱۹ میلیارد و هفتصد و هفتاد و هفت میلیون تومان خرید و فروش شد.

برخلاف روز گذشته، «ختوقا» (قطعات اتومبیل ایران) روز خوبی را پشت سر گذاشت و ارزش ۴٫۵۲ درصدی را ثبت کرد. ضمن این که ۶۵ میلیون سهم این نماد در ۱۲ هزار نوبت و به ارزش ۶۶ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان دست به دست شد.

اما در میان نمادهای این گروه دو نماد، که روزهای گذشته جزء نمادهای زیان محسوب می شدند و هر دو با افت ارزش سهام همراه بودند، با حمایت سهام داران رشدهای دو رقمی را ثبت کردند؛ یکی از این نمادها «خفنر» بود که ۱۰٫۵۵ درصد با ارزش روزانه سهام خود همراه شد و دیگری «خوساز» (محورسازان ایران خودرو) است که رشد ۲۲٫۶۲ درصدی ارزش روزانه سهام را ثبت کردند.

غیر از این نمادها سایر نمادهای قطعه ساز نیز روز خوبی را سپری و هر کدام رشدهایی بیش از۳ درصد را تجربه کردند. خودرویی های حاضر در بازار اوراق بهادار در حالی که دیروز متأثر از شاخص کل شده بودند، امروز همزمان با بازگشایی نماد «خودرو» و خگستر در غیاب نمادهایی مانند «خساپا» و «خبهمن» روز خوبی را سپری کردند.        

براساس این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۷۱ هزار و ۴۰۹ واحد صعود رقم یک میلیون و ۸۱۲ هزار واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بورس اوراق بهادار تهران یک میلیون معامله به ارزش ۱۸۹ هزار و ۵۵۴ واحد ثبت کردند.

معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و س. نفت، گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بازار گذاشتند و بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده بورس بودند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.