روز خوب نیرو محرکه و مهرکام پارس در حضور بزرگان (۲۴ تیرماه ۹۹)

گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه روز را درحالی به پایان رساند که به رغم بسته بودن نماد آبی پوشان جاده مخصوص در پایان کار باز هم شاهد صدرنشینی این نماد در کنار نارنجی پوشان جاده مخصوص بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزراش «پایگاه خبری اسب بخار» داد و ستد خودرویی ها در حالی آغاز شد که نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «خگستر» و «خپارس» به دلیل فرایند تأیید صورت های مالی بسته بود. با این حال، داد و ستد در سایر نمادهای این گروه ادامه داشت و پیش از بازگشایی این نماد «خمحرکه» (نیرو محرکه) در کنار «ختوقا» (قطعات اتومبیل ایران) و «خزامیا» (زامیاد) نبض بازار را در اختیار داشتند. پس از بازگشایی نمادهای خودرو و خساپا، داد و ستد این دو نماد سهم بیش تری را به خود اختصاص داد. به نحوی که در پایان ساعت کاری، این دو نماد به ترتیب با رشدهای روزانه ارزش سهام خود به میزان ۴٫۹۸ و ۴٫۹۳ درصد همراه شدند.

مدیران 777 مدیران 777

طی داد و ستدهای دیروز، معامله گران ۱۱۰ میلیون سهم خودرو را در ۳۵۴۹ نوبت به ارزش ۶۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان خرید و فروش کردند. سهم خساپا نیز ۸۲ میلیارد بود که با داد و ستد ۱۸۳ میلیون سهم در ۴۴۷۰ نوبت به دست آمد.

خمحرکه که امروز یکی از بهترین های بازار سرمایه در گروه خودرویی ها بود با رشد روزانه ارزش سهام خود به میزان ۴٫۹ درصد همراه شد و کمی بیش از ۹۷ میلیون سهم این نماد در ۲۳ هزار نوبت و به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان خرید و فروش شد.

ختوقا هم با ثبت رشد ۴٫۵۵ درصدی روز خوبی را سپری کرد و در ۱۵ هزار نوبت ۹۱ میلیون سهمش به ارزش ۹۶ میلیارد تومان دست به دست شد.

خزامیا نیز رشد ۴٫۹۸ را ثبت کرد. ضمن این که، نزدیک به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم این نماد به ارزش ۵۵ میلیارد تومان در ۴ هزار و ۷۰۰ نوبت جا به جا شد. «خبهمن» دیگر خودروسازی بود که روز خوبی را پشت سر گذاشت، هر چند میزان افزایش ارزش روزانه سهامش مانند دیروز نبود و با افت ۴٫۹۴ درصدی کار را شروع کرد، اما با حمایت سهام داران روز را با رشد ۰٫۲۴ درصدی به پایان رساند. در این گروه ۱۱۲ میلیون سهم این نماد در ۴۸ هزا نوبت و به ارزرش ۳۵۶ میلیارد تومان توسط فعالان این بازار دست به دست شد.

در این گروه «ورنا» (سرمایه گذاری رنا) ۴٫۹۱ درصد، «خمهر» (مهرکام پارس) ۷٫۰۹، «خاور» (ایران خودرودیزل) ۲٫۹۹، «خشرق» (الکتریک خودرو شرق) ۳٫۰۸، از دیگر نمادهایی بودند که روز خوبی را پشت سر گذاشتند. از سوی دیگر، نمادهایی مانند «خاهن» (آهنگری تراکتورسازی ایران) ۳٫۷۸-، «خوساز» (محورسازان ایران خودرو) ۱-، «خرینگ» (رینگ سازی مشهد) ۱٫۳۵-، «خفنر» (فنرسازی خاور) ۴٫۳۹، «خچرخش» (چرخشگر) ۳٫۴۳-، روز خوبی را برای سهام داران خود رقم نزدند.

بر پایه این گزارش طی داد و ستدهای دیروز در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه ۷۵۹ میلیون سهم به ارزش هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان در ۱۴۳ هزار نوبت خرید و فروش شد.

همچنین در روند معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل باز هم صعودی بود و با ۱۸ هزار و ۵۲۱ واحد رشد رقم ۱ میلیون و ۸۴۰ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۶۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال انجام دادند. در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و س‌.نفت، گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را داشتند و بانک های ملت، تجارت و پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر و گلوکزان نمادهای پربیننده بورس بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.