جنسیس، شاسی بلند لوکس می سازد + تصاویر

جنسیس شاسی بلند
با تفکیک محصولات «جنسیس» از نشان «هیوندای» و معرفی این نشان تجاری به عنوان گروه لوکس «کیا-هیوندای»، شاهد هستیم که در سال های اخیر سدان های لوکس و تشریفات کره ای در برخی بازارها فراگیر شده است.

مدیران 777 مدیران 777

G70 و G80 دو سدان تجاری سازی شده جنسیس هستند که با توجه به قیمت، ویژگی های فنی، امکانات و نوع طراحی توانسته اند تا در بازار جهانی فروش خوبی را تجربه کنند. از سویی با آغاز به کار جنسیس به عنوان یک برند مستقل، شاهد آن هستیم که موسسات سنجش کیفیت و ایمنی، امتیازهای بالایی را به G70 و G80 داده اند. به عنوان مثال «جِی.دی.پاور» که یکی از معتبرترین موسسه های سنجش کیفی خودرو و افکارسنجی در ایالات متحده آمریکا است، در سال ۲۰۱۸ و گزارش ماهانه و فصلی ۲۰۱۹ اطلاعات جالبی را در خصوص جنسیس G70 و G80 منتشر نموده است. بر اساس برخی از گزارش های این موسسه معتبر کمترین نارضایتی و بازگشت خودرو به مرکز خدمات پس از فروش در سه ماهه اول خرید خودرو به خاطر خرابی و نقص فنی، برای خودروهای جنسیس بوده است. این در حالی است که پیش از این لکسوس و کادیلاک بر سر مقام اول این سنجش رقابت داشتند.
حال در کنار این که جنسیس توانسته خود را به عنوان یک نشان لوکس و موفق کره ای به بازارهای هدف معرفی کند و سدان هایش را با تیراژ قابل توجهی بفروشد، وقت آن رسیده تا به بازارهای متنوع تری قدم بگذارد. با توجه به خودروهای مفهومی معرفی شده از جانب جنسیس نیز می توان متوجه شد که در کنار تولید سدان های متنوع لوکس، این نشان کره ای چه برنامه ریزی را بری گسترش فعالیت خود کرده است. معرفی نمونه های مفهومی جنسیس «اِسِنتیا» و «مینت» نشان می دهد که یکی از برنامه های این خودروساز ورود به بازار کوپه ها و خودروهای اسپرت است. به نوعی می توان توقع داشت که در آینده نزدیک، خودرویی در راستای احیای جنسیس کوپه به بازار جهانی معرفی شود. همچنین فناوری های معرفی شده از جانب مهندسان این نشان تجاری و گروه کیا-هیوندای، خبر از این می دهد که در سال های آینده، خودروهای جنسیس با فناوری های روز الکتریکی و خودران عرضه خواهند شد.
اما یکی از بازارهای مورد نظر مدیران جنسیس، شاسی بلندهای لوکس هستند. بر اساس اطلاعات موجود هم نزدیکترین اقدام برنامه ریزی شده این خودروساز کره ای، معرفی و عرضه یک شاسی بلند لوکس است. در سال ۲۰۱۷، خودروی مفهومی جنسیس «GV80» معرفی شد و نشان داد که این خودروساز لوکس به دنبال تجاری سازی یک شاسی بلند مجلل است.
جنسیس شاسی بلند
حال چند وقتی است که برخی رسانه های خارجی تصاویر نسخه های استتار شده جنسیس شاسی بلند را منتشر کرده اند. این عکس های جاسوسی در شرایط تهیه شده که خودروی مورد نظر در حال آزمایش فنی بوده و بررسی های مختلفی بر روی آن به عمل می آمده است. اما با کمی دقت به این عکس ها و مقایسه طرح مفهومی جنسیس شاسی بلند، می توان متوجه شد که الگویی متفاوت در این شاسی بلند لوکس وجود دارد و ابعاد آن نیز یک کلاس کوچکتر از جنسیس GV80 مفهومی است. برای همین احتمال داده می شود که این خودرو جنسیس GV70 نام داشته باشد و به عنوان اولین شاسی بلند این نشان لوکس کره ای به بازار معرفی شود. برخی احتمال می دهند که عرضه GV70 از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و GV80 هم در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید.
هنوز کمپانی جنسیس به صورت رسمی اطلاعات اولیه این نسخه استتار شده را اعلام نکرده است و برای همین رسانه های خارجی در مورد این شاسی بلند جنسیس مشغول به گمانه زنی هستند.
اما احتمال آن وجود دارد که در ماه های آتی، جزئیات بیشتری از GV70 در اختیار رسانه ها قرار بگیرد و شاید در سال آینده میلادی نیز، این خودرو در یکی از نمایشگاه های بین المللی به صورت رسمی رونمایی شود.


پایگاه خبری اسب بخار
منبع تصاویر: Motor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.