تولید چانگان CS35 چه زمانی متوقف می شود؟ + آمار تولید سایپا

تولید خودروهای سواری ۳۸ درصد کاهش یافت
نشان «چانگان» به عنوان یکی از خودروسازان معروف چینی شناخته می شود که در بحث ساخت قطعه و مهندسی، با خودروسازان اروپایی و آمریکایی در ارتباط است. پس از آغاز تحریم های آمریکا، پروژه های جدید چانگان در ایران متوقف شد و تنها CS35 ادامه تولید را در پیش گرفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛حال پس از ادامه دار بودن روند تولید چانگان CS35 در «سایپا کاشان» (سایپا سیتروئن)، از ماه گذشته فرایند مونتاژ این کراس اوور چینی کُندتر شده و به صورت محدود در گروه سایپا ادامه دارد. برخی اطلاعات حاکی از آن است که چانگان CS35 هم به پایان راه مشابه به گروه برلیانس و زوتی رسیده و با توجه به مشکلات تحریم امکان تولید این خودرو در سال آینده وجود نخواهد داشت. از سویی منابع این طور می گویند که در شرایط فعلی سایپا تعهد عقب مانده ای را برای CS35 ندارد و تنها به اندازه نیاز و بدون ایجاد تعهد جاری این خودروی چانگان را در کاشان تولید می نماید.
از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان ماه گذشته، سایپا کاشان ۴ هزار و ۷۸۰ دستگاه چانگان CS35 تولید کرده است. به عبارت ساده تر در هشت ماه ابتدایی سال جاری، به صورت میانگین ۶۰۰ دستگاه از این خودرو در گروه سایپا به مرحله تولید رسیده است. اما در آخرین ماه پاییز ۹۹، مونتاژ CS35 افت چشم گیری را در کاشان تجربه کرده و تنها با تیراژ ۱۰۷ دستگاه مونتاژ شده است. با توجه به افت تولید رخ داده برای تنها محصول مونتاژی چانگان چین در ایران، احتمال دارد تا در هفته های آتی تولید این خودرو مجددا کاهش پیدا کند و حتی به مرز توقف تولید هم برسد.

مدیران 777 مدیران 777

برای آشنایی بیشتر با این کراس اوور چینی، می توانید ویدیوی تست و بررسی چانگان CS35 را تماشا نمایید.

آمار تولید سایپا


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.