تانگ بنزینی؛ رقیبی جدید از بی وای دی برای کراس اوورهای لوکس چینی

 تانگ بنزینی، رقیبی جدید از بی وای دی برای کراس اوورهای لوکس چینی
سیاست های جدید کمپانی بی وای دی چین باعث شده تا محصولات این خودروساز در طیف گسترده تری پا به بازار جهانی بگذارد و در بحث فنی و طراحی، نسبت به گذشته ارتقا چشمگیری داشته باشند.

مدیران 777 مدیران 777

سال ها پیش، نسل قبلی بی وای دی تانگ تنها در نمونه پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی به بازار عرضه می شد و حال سیاست های جدید بی وای دی باعث شده تا محصولات شاخص این خودروساز چینی با سه سبک فنی به فروش برسند. بدیهی است که این اقدام برای رسیدن به فروش بیشتر و تصاحب بازارهای قویتر صورت گرفته است. در حال حاضر مشتریان بی وای دی می توانند خودروهایی چون تانگ، سانگ، یوان و چین را در نمونه های بنزینی، پلاگین هیبرید (DM) و تمام الکتریکی سفارش گذاری کنند.
حال بی وای دی تانگ که خودرویی با بهای فراتر از ۴۵ هزار دلار در بسیاری از بازارها بوده است، امروز به لطف امکان سفارش گذاری در نسخه بنزینی تک دیفرانسیل قیمتی حدود ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار را دارد. با معرفی نسخه بنزینی تانگ، می توان این خودروی جدید را نسل جدید بی وای دی S7 معرفی کرد. زیرا از نظر ابعاد و اندازه، کلاس فنی و… در رده S7 قرار دارد و به راحتی تانگ می تواند جانشین کراس اوور لوکس بنزینی فعلی بی وای دی شود.
بی وای دی تانگ بنزینی ۲۰۱۹ به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است که توان ۲۰۳ تا ۲۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. در نمونه پلاگین هیبرید یا همان تانگ DM، توان این کراس اوور لوکس به حدود ۵۰۴ تا ۵۳۹ اسب بخار می رسد و می تواند شتاب کمتر از ۵ ثانیه را مانند نسل گذشته خود ثبت کند. اما در نمونه بنزینی تانگ، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو در شرایط مناسب کمتر از ۹٫۲ ثانیه اعلام می شود. کمپانی بی وای دی همچنان به حضور جعبه دنده های دوکلاچه تَر بر روی اکثر محصولات خود تاکید دارد و حال برای تانگ جدید هم جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه را انتخاب کرده است. با اینکه شتاب و قابلیت حرکتی تانگ بنزینی قابل قبول و مناسب است، اما نباید فراموش کرد که بسیاری از خودروسازان چینی، با پیشرانه های دو لیتری توربو توانی بیش از ۲۲۵ اسب بخار را استخراج می کند و نبود این به روزرسانی آن ها می تواند تا حدی تانگ بنزینی را با نکات منفی همراه کند. همچنین نبود امکان سفارش گذاری تانگ بنزینی در نسخه دو دیفرانسیل از معایب دیگر این نسل از کراس اوور لوکس بی وای دی به حساب می آید. با اینکه در سال های گذشته کمپانی بی وای دی، S7 را در نسخه های دو دیفرانسیل به صورت محدود معرفی و عرضه کرده است، پیش بینی می شد که حداقل تانگ بنزینی در نسخه فول آپشن این قابلیت را داشته باشد. اما آن طور که می بینیم، گویا برای داشتن بی وای دی تانگ جدید دو دیفرانسیل باید به سراغ نسخه هایی به غیر تک سوز بنزینی برویم.
تانگ بنزینی، رقیبی جدید از بی وای دی برای کراس اوورهای لوکس چینی
بی وای دی تانگ جدید در نسخه بنزینی امکانات خوب و قابل توجهی دارد و به نسبت S7 کاملتر و جذابتر به نظر می رسد. همچنین در بحث طراحی ظاهری نمی توان منکر آن شد که دپارتمان طراحی بی وای دی انقلابی را در ظاهر محصولات این خودروساز چینی پدید آورده است.
در نهایت باید گفت که اگر شما در بازارهای هدف بی وای دی زندگی کنید و حدود ۲۵ هزار دلار برای خرید خودرو اختصاص دهید، می توانید به سراغ تانگ جدید بنزینی با مشخصات زیر بروید:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیشرانه دو لیتری توربو GDi
۲۰۳ تا ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۷۵۰RPM
جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه تَر
دیفرانسیل جلو
۵ و ۷ نفره
رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی
فرمان کمکی برقی
سقف پانارومیک
استارت دکمه ای
ترمز پارک برقی
کنترل شروع حرکت در سربالایی
اتوهلد
کنترل سرعت خودرو در سرپایینی
حالت رانندگی اسپرت، عادی و اقتصادی
نمایشگر وسط با تغییر به صورت افقی و عمودی
نمایشگر صفحه اطلاعات خودرو
صندلی های جلو برقی
حافظه صندلی راننده
گرمکن صندلی های جلو
تریم داخلی چرم
کروز کنترل هوشمند
سیستم پیشگیری از تصادف
دوربین ۳۶۰ درجه
رادار خطی
رادار نقطه کور
سیستم تهویه اتوماتیک سه گانه
درب صندوق برقی
نور بالای اتوماتیک
سنسور نور و باران
روشنایی هوشمند چراغ ها در باران
سنسور باد لاستیک
بخار زدای شیشه جلو هوشمند
چراغ های جلو تمام LED
و…


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.