باارزش ترین خودروهایی که در سال 2020 می توان خرید – قسمت اول

باارزش ترین خودروهای 2020

ممکن است شما از آن دسته افرادی نباشید که عادت دارند اتومبیل خود را تا زمانی که تبدیل به یک زباله چهار چرخ می شود نگه دارند! در این صورت، قطعاً ارزش فروش خودرو به اندازه قیمت خرید آن برای شما اهمیت خواهد داشت. در حالی که، ممکن است برخی خودروها قیمت اولیه بالایی داشته باشند، اما با گذر زمان ارزش خود را نتوانند حفظ کنند و کاملاً دچار افت قیمت شوند. اختلاف بین قیمت اولیه خودرو و ارزش فروش آن را اصطلاحاً «ارزش باقیمانده» می نامند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وب سایت “CarEdge.com” به تازگی طی تحقیقی که انجام داده، موفق شده فهرستی از خودروهایی که بیش ترین ارزش باقیمانده را دارند گردآوری کند. آن ها اطلاعات میلیون ها خودرو را در مدت زمان یک سال آنالیز کرده و در یک فهرست رتبه بندی نام ۲۰۰ خودروی مطرح بازار را براساس بیش ترین و کم ترین ارزش باقیمانده آورده اند. آخرین رتبه بندی آن ها در ماه سپتامبر همین امسال به اشتراک گذاشته شد. در میان ۲۰ خودروی اول، نام برخی مدل ها به چشم می خورد که بسیار جالب توجه است. البته فهرست امسال، با در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی فراوان همچون تأثیر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بر تعطیلی برخی کارخانه های خودروسازی تهیه شده است. سال ۲۰۲۰ قطعاً سالی منحصر به فرد برای هر کدام از ما بوده است. آثار آن را در صنعت خودرو هم به وضوح می توان مشاهده کرد. خودروهایی که در این فهرست مشاهده می کنید توانسته اند در سال ۲۰۲۰ ارزش باقیمانده خود را نسبت به سایر مدل ها بهتر حفظ کنند. البته ملاک بررسی، ارزش خودروها پس از ۵ سال مالکیت آن ها بوده است. لازم به ذکر است که تراک ها، SUVها و سایر سگمنت های خودرویی از این فهرست، فاکتور گرفته شده اند. همچنین تنها خودروهایی مورد بررسی قرار گرفته اند که حداقل ۵ سال از زمان ورودشان به بازار، می گذرد، چراکه هنوز اطلاعات چندانی از خودروهای جدیدتر و ارزش فروش آن ها در بازار دست دوم وجود ندارد.

مزدا ۶

مزدا 6

مزدا ۶ استایل ظاهری اش خوب به نظر می رسد، سواری نرمی دارد و فقط اندکی تنبل است! اما مجموع نکات مثبتش سبب می شوند که سدان پرچم‌دار مزدا انتخابی مناسب برای خریداران باشد. البته قیمت آن می توانست اقتصادی تر تمام شود. با گذشت ۲۰ سال از تولیدش، ۳ نسل را با فیس لیفت های متعدد تجربه کرده است، اما «مزدا ۶» توانسته است تعادل خوبی از یک سدان ژاپنی در این کلاس را به نمایش بگذارد. مزدا ۶ جدید در جایگاه یک سدان نیمه لوکس فروش خوبی را تجربه می کند.

قیمت جدید: ۲۴.۸۸۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۲.۹۷۸ دلار

استهلاک: ۱۱.۹۱۱ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۰.۲ درصد

تویوتا کمری

تویوتا کمری TRD

تقریباً ۴۰ سال است که «تویوتا کمری» با ماست! خودرویی که خودش را با زمان وفق می دهد و در هر نسل، بار دیگر اختراع می شود! در طول چهار دهه، تویوتا کمری درشت تر شده و از یک سدان کامپکت به خودرویی میان سایز با ویژگی های نیمه لوکس تغییر پیدا کرده است. سال به سال، تویوتا کمریِ پرفروش افراد بیش تری را به سمت خودش کشانده است. سادگی در عین قابل اعتماد بودن ویژگی مهم تویوتا کمری است که کم تر خودرویی یارای رقابت با آن را دارد.

قیمت جدید: ۲۵.۹۷۶ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۳.۵۷۲ دلار

استهلاک: ۱۲.۴۰۴ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۰.۹ درصد

سوبارو لگاسی

سوبارو لگاسی

در سگمنت بسیار رقابتی سدان های میان رده، «سوبارو لگاسی» به سختی توانسته نام و جایگاه خود را در برابر بزرگانی همچون «هوندا آکورد» و «تویوتا کمری» حفظ کند. نسل ششم سوبارو لگاسی، که از نو طراحی شده است، در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. خودرویی که توانسته است همچنان خود را به عنوان یک مدعی بی حاشیه مطرح نگه دارد. بدون شک، سوبارو لگاسی می تواند بسیاری از میان رده ها را به چالش بکشد.

قیمت جدید: ۲۴.۸۷۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۳.۲۸۴ دلار

استهلاک: ۱۱.۵۹۵ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۱.۳ درصد

کیا فورته

کیا فورته سراتو

«کیا فورته» (سراتو) پکیجی از بهترین ویژگی ها را به خریداران سدان های کامپکت ارائه می دهد. به خصوص آن هایی که به دنبال کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن هستند. فروش کیا فورته در سال ۲۰۱۷ اوج گرفت. به گونه ای که این محبوب کره ای توانسته بسیاری از رقبای آمریکایی همکلاس با خودش را پشت سر بگذارد. کیا فورته به اندازه کافی مقرون به صرفه است و در عین حال، فضای کابین بزرگ و راحتی دارد و آن قدر قدرتمند هست که کار شما را راه بیاندازد. همچنان باید از کیا فورته به عنوان شمشیر تیز کره ای ها یاد کنیم!

قیمت جدید: ۱۷.۳۲۵ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۹.۴۴۱ دلار

استهلاک: ۷.۸۸۴ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۱.۵ درصد

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

محصول قرضی «تویوتا»، که پلت فرمی مشترک با «مزدا ۲» دارد، لقمه ای با ارزش برای شماست، اما چندان مبلغ زیادی از حساب بانکی شما کم نمی کند! «تویوتا یاریس» در جایگاه یک هاچ بک جمع و جور به واقع خودرویی ارزشمند است. البته تویوتا در سال های اخیر تلاش کرده است که با بزک کردن ظاهر و امکاناتش بیش تر آن را باب میل خریداران جوان کند. در واقع، این خودروساز ژاپنی اکنون می خواهد که تویوتا یاریس چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه برای رفتن از نقطه A به نقطه B باشد! برگ برنده تویوتا یاریس، ابعاد کوچکش است که به راحتی در کوچه های تنگ شهری می توان آن را پارک کرد. البته تویوتا اعلام کرده که ۲۰۲۰ آخرین سالی است که یاریس را در آمریکا می فروشد!

قیمت جدید: ۱۷.۳۰۷ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۹.۳۳۰ دلار

استهلاک: ۷.۹۷۷ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۱.۹ درصد

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.