چارچرخ عصای دست رانندگان/ سامانه ای برای چرخش بهتر چرخ خودروها

چارچرخ عصای دست رانندگان/ سامانه ای برای چرخش بهتر چرخ خودروها
به تازگی نرم افزار و خدمتی جدید به رانندگان خودرو در کشور معرفی شده تا بتوانند خدمات امدادی و تعمیراتی خودروها خود را به شکلی راحت دریافت کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در این نشست خبری مهرداد صادق زاده، مدیرعامل چارچرخ به معرفی این سامانه پرداخت و عنوان کرد: ایده چارچرخ سه سال پیش در حیاط دانشگاه شریف شکل گرفت، قطعا برای همه این مشکل که در گوشه و کنار خیابان یا اتوبان خودرویشان متوقف و دچار مشکل شود پیش آمده است. در چنین شرایطی انواع و اقسام خودروهای امدادگر در محل حضور پیدا می کنند و مشتریان نمی توانند به هر تعمیرکار وماشین امدادی اعتماد کنند. از سویی دیگر انتقال خودروی معیوب به تعمیرگاه هایی که این امدادگران انجام می دهند برای مشتریان همیشه سبب ترس و دلهره شده است که مبادا خودرویشان را به دست یه تعمیرکار ناشی سپرده باشند.

او اضافه کرد: بازار خودرو، قطعات و لوازم یدکی در ایران با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و در این میان مسئله امدادرسانی، تعمیرات و نگهداری از خودرو نیز با چالش‌های گوناگونی مواجه است. چارچرخ نرم‌افزاری است که در رابطه با مسائل ذکر شده تا حد زیادی می‌تواند مشکلات صاحبان خودرو را برطرف کند. این نرم‌افزار همچنین می‌تواند کمک بزرگی به امدادرسان نیز انجام دهد.

مدیرعامل چارچرخ تصریح کرد: خودروها در حال پیچیده‌ و پیشرفته‌تر شدن هستند و در نتیجه رانندگان کمتر به خودروهای خود رسیدگی می‌کنند. زمانی که خودرو خراب می‌شود انواع امدادگران بالای سر خودرو می‌آیند و از نحوه عملکرد آن‌ها اطمینان نداریم. حتی در زمانی که به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنیم از تعمیرات آن‌ها مطمئن نیستیم. ایده چارچرخ این است که مشکلات ذکر شده در زمینه تعمیرات و امدادرسانی را بتواند حل کند.

صادقی در ادامه افزود: با استفاده از این نرم‌افزار امکان دسترسی به نزدیک‌ترین امدادگر و در کمترین زمان وجود دارد. لازم به ذکر است که تنها به این مورد اکتفا نکردیم. در نرم‌افزار چارچرخ علاوه بر بحث امدادرسانی قابلیت دیگری نیز عرضه شده است که کاربران به تعمیرگاه‌ها و امدادرسانان نیز امتیاز دهند و بهترین داوری توسط آن‌ها انجام خواهد شد. در نتیجه مشتریان می‌توانند بهترین تعمیرگاه را انتخاب کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که به صاحبان خودرو آگاهی نیز در خصوص خدمات و نگهداری می‌دهد. با ثبت کیلومتر کارکرد خودرو اطلاعاتی در مورد زمان لازم برای تعویض قطعات به صورت دوره‌ای به کاربران داده می‌شود.

صادقی در مورد نحوه جذب امدادگران گفت: در تهران ۵ میلیون خودرو وجود دارد که در این شهر ۸۰ هزار مراجعه روزانه به تعمیرگاه‌ها وجود دارد. ما به این نتیجه رسیدیم که نیاز بزرگی در بازار مطرح است و باید بتوانیم در بستر تکنولوژی این نیاز را برطرف کنیم. این شرکت امدادگران مختلف را جذب می‌کند و پس از بررسی آن‌ها و کسب اطمینان از عملکرد مناسب آن‌ها، اقدام به همکاری با آن‌ها می‌کند.

موسوی یکی دیگر از مسئولان این شرکت که بخش عملیاتی را بر عهده دارد گفت: ما چالش‌های گوناگونی جهت همکاری با امدادگران داشتیم و نیاز اصلی بازار، ارائه خدمت با کیفیت است.

او ادامه داد: امدادگرانی در سامانه چارچرخ به فعالیت می‌پردازند از فیلترهای سختی عبور می‌کنند اما با این وجود تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند امکان همکاری با چارچرخ را خواهند داشت.
موسوی اضافه کرد: پرسش‌های مختلفی از امدادگران چه از لحاظ فنی و چه برای سنجش نحوه برخورد آن‌ها صورت می‌پذیرد. تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر برای همکاری مراجعه کردند که از این میان ۱۵۰ نفر توانستند در این سیستم به فعالیت بپردازند. از لحاظ ناوگان، امدادرسانان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها مربوط به بحث یدک‌کش و حمل خودرو و دیگری مربوط به تعمیر در محل است.

او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان رسیدن امدادخودرو توسط چارچرخ در بیشترین حالت ممکن حدود ۳۰ دقیقه بوده است که بهترین عملکرد را در بین سایر رقبا داشته است. از لحاظ کیفیت خدمات‌رسانی نیز این نرم‌افزار به امتیاز ۴.۶ از ۵ امتیاز را دریافت کرده که نشان‌دهنده رضایت حداکثری مشتریان است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.