نگاهی به خط تولید فوتون ساوانا در ایران

آغاز تحویل فوتون ساوانا در روزهای آتی
شرکت عظیم خودرو به تازگی تولید فوتون ساوانا را در شهر بروجرد آغاز کرده و به گفته ی مدیران این شرکت، قرار است طی روزهای آتی تحویل این خودروی شاسی بلند به مشتریان این شرکت آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حال با نزدیک شدن به زمان تحویل فوتون ساوانا از جانب عظیم خودرو، شاهد هستیم که برخی تصاویر از خط تولید این شرکت منتشر شده و مراحل تولید آزمایشی اولین خودروی تولیدی این شرکت روایت می کند.
همان طور که از ساختیار فوتون ساوانا مشخص است، این خودروی شاسی بلند باید در مرحله ای شاسی و پیشرانه ی آن تولید و مونتاژ شوند و در بخشی دیگر اتاق خودرو ساخته شود. سپس در قسمتی از خط تولید، پیش آغاز مونتاژ بخش تریم، شاسی و اتاق در ایستگاهی به نام Marriage یا همان ازدواج به هم می رسند و اتصال این دو بخش اساسی ساوانا با چند پیچ انجام می شود.
نگاهی به خط تولید فوتون ساوانا در ایران
در تصاویر منتشر شده از خط تولید عظیم خودرو، مشخص شده که فرایند تولید فوتون ساوانا به صورت نیمه اتوماتیک انجام می شود و از همان ابتدای تولید، این شاسی بلند به روش CKD وارد بازار می شود. اتصال قطعات مختلف به وسیله ی جوش، فرایند رنگکاری خودرو، بخش اتصال شیشه و سالن تریم اثبات کننده ی تولید ساوانا به صورت مونتاژ CKD است و با توجه به قوانین موجود برای داخلی سازی، این خودرو با حداقل ۲۰ درصد تولید داخل به دست مشتریان ایرانی می رسد.


طبق گفته ی مدیران عظیم خودرو، در سال جاری تولید هن تنگ X5 و X7 هم در بخش مونتاژ مونوکوک این کارخانه انجام خواهد شد. فوتون ساوانا به عنوان اولین خودروی تولید شده در این کارخانه با نشان عظیم خودرو است و می تواند با قابلیت های یک خودروی SUV مشتریان خاص را به سمت خود بکشاند. فوتون ساوانا خودرویی شاسی بلند و آفرودی به حساب می آید و سیستم انتقال قدرت آن با کمک سبک و سنگین همراه شده است. این خودروی ۷ نفره از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و بیشتر بحث فنی آن است که می تواند برتری این SUV را نسبت به کراس اوورها (CUV) نشان دهد.

گالری تصاویر فوتون ساوانا-تولید داخل


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.