ملاقات با یواز پاتریوت تولید داخل + تصاویر و قیمت

یواز پاتریوت سروش دیزل مبنا

چهارشنبه هفته گذشته، خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» به یکی از نمایندگی های شرکت «سروش دیزل مبنا» مراجعه کرد و تصاویری از نسخه مونتاژی «یواز پاتریوت» را تهیه نمود. بررسی های اولیه از این شاسی بلند روسی نشان می دهد که شاید بهتر باشد تا سطح کیفیت در اولین محصول سواری سروش دیزل مبنا ارتقا پیدا کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، سروش دیزل مبنا مدت هاست که تولید محصولات یواز روسیه را به صورت SKD و CKD پلاس آغاز کرده است و چند هفته قبل هم پیش فروش پیکاپ یواز و پاتریوت را به صورت رسمی آغاز نمود. به گفته یکی از نمایندگی های سروش دیزل، فعلا تحویل اولیه پاتریوت به برخی مشتریان انجام شده و قرار است تا در روزهای آتی فرایند شماره گذاری آن اتفاق بیافتد. همچنین با پیگیری های انجام شده، قیمت بازار آزاد یوار پاتریوت نیز مشخص شد. این شاسی بلند مونتاژی و روسی در حال حاضر قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان را در بازار تهران دارد. البته که هنوز معامله رسمی برای این خودروی سروش دیزل مبنا در بازار آزاد ثبت نشده است.

البته که گویا برخی نمایندگی های سروش دیزل مبنا، همچنان پیش فروش UAZ پاتریوت را با قیمتی فراتر از ۷۰۰ میلیون تومان و با موعد تحویل ۱۸۰ روزه انجام می دهند.

معرفی یواز پاتریوت سروش دیزل:

یواز پاتریوت با پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر به ایران آمده و توان ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر دارد. این قدرت توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. البته با کمی بررسی مشخص می شود که کد فنی پیشرانه این خودرو، در سایر بازارها با حجم ۲.۷ لیتری معرفی شده و عجیب است که این پیشرانه در بازار ایران با حجم ۲.۵ لیتر ثبت گردیده است. کمپانی یواز می گوید که نیم موتور پاتریوت و جعبه دنده دستی آن متعلق به کمپانی هیوندای بوده و این خودروساز کره در تولید این محصول در کنار UAZ روسیه حضور داشته است.

با توجه به تصاویر موجود یواز پاتریوت با امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، گرمکن صندلی های جلو و عقب، گرمکن فرمان، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سراشیبی، یخ زدای شیشه جلو، شیشه ها و آینه های برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه ای عقب، رکاب، شیشه های عقب دودی، چراغ روشنایی روز، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت، قفل دیفرانسیل الکتریکی، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی پارچه ای و… در کارخانه سلفچگان سروش دیزل تولید می شود.

همچنین با توجه به تصاویر برخی بخش ها مانند لولای درِ صندوق و همچنین درهای جانبی، می توان متوجه شد که آنچنان با کیفیت رنگ و اتصال بالای قطعات در این خودرو شاسی بلند طرف نیستیم. البته احتمال دارد، خودروی به نمایش گذاشته شده جز نمونه های تولید آزمایشی باشد. اما با این حال نمی توان با توجه به این نسخه و تصاویر منتشر شده، کیفیت تولید مونتاژ یواز پاتریوت در سروش دیزل مبنا را خوب و مطلوب اعلام کرد.

با نگاهی دقیق تر به زیربندی یواز پاتریوت، اجزای سیستم تعلیق، بخش های مختلف قوای محرکه، تزیینات داخلی و… می توان گفت که در ساخت این شاسی بلند روسی آن چنان ظرافت خاصی وجود ندارد و به عنوان مثال، زبانه قفل درها با سوراخ کاری ابتدایی از رودری به بیرون آمده است. گرد زنگ زدگی و کهنه شده هم بر روی برخی از اجزای فنی نشسته است و این مشکل نشان می دهد که شاید نگهداری از قطعات پاتریوت پیش از مونتاژ نهایی در شرایط مساعدی نبوده است.

یواز پاتریوت در کنار داشتن امکانات به نسبت مدرنی چون سیستم مدیریت انتقال قدرت الکتریکی، حالت رانندگی آفرود، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، گرمکن صندلی های جلو و عقب، گمرکن فرمان، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل و مدیریت پایداری و… اما سبک فنی مربوط به دهه ۸۰ میلادی را دنبال می کند. کیفیت اَبر صندلی های پاتریوت هم آنچنان بالا نیست و سفتی خاصی بر روی نشینمنگاه و پشتی صندلی های این خودرو قابل احساس است. همین مسئله نشان می دهد که این شاسی بلند روسی، هم می تواند گزینه ای به نسبت سرسخت در آفرود و بیراهه نوردی باشد و هم از نظر هندلینگ، راحتی و… تا حدی ضعیف ظاهر شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.