خودروهای ولوو به زودی شرایط راه را پیش بینی می کنند

سیستم ایمنی خودروهای ولوو
سیستم ایمنی خودروهای ولوو

خودروهای ولوو در آینده نزدیک به یک ویژگی ایمنی جدید مجهز خواهند شد که می تواند در مورد تصادف یا وضعیت جاده پیش رو هشدار دهد، که می تواند در جاده های پر پیچ و خم یا زمانی که دید ضعیف است، بسیار کاربردی باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این سیستم که Accident Ahead Alert نامیده می شود، بر فناوری ابری و داده های بلادرنگ به اشتراک گذاشته‌شده توسط مراکز مختلف مدیریت ترافیک متکی است.

ولوو گفته است این ویژگی ابتدا در دانمارک در دسترس خواهد بود و به تدریج در سایر کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد، در دسترس بودن در ایالات متحده آمریکا اعلام نشده است. در مدل های سازگار ولوو، راننده هشداری درباره وسیله نقلیه جلویی دریافت می کند، در حالی که، فاصله هنوز صدها متر است. خودروهای سازگار ولوو از قبل می توانند به یکدیگر در مورد شرایط جاده لغزنده و سایر خطرات هشدار دهند و خودروساز به دنبال آن است که اطلاعات ترافیکی بیش تری را که توسط مراکز مدیریت ترافیک ارائه می شوند روی این سیستم ارائه کند.

مرسدس بنز پیشگام این فناوری بوده است. بسته به خودرو و بازار، سیستم مرسدس می تواند هشدارهایی در مورد لغزندگی جاده ها، بادهای متقاطع، کار در جاده، تصادف، خرابی، کاهش دید، باران شدید، چراغ های خطر، چاله ها و سرعت‌گیرها صادر کند. چنین فناوری‌ای ممکن است روزی یک ویژگی ایمنی مورد نیاز برای همه وسایل نقلیه جدید باشد، درست مانند کیسه هوا و کنترل پایداری الکترونیکی. در این راستا تجهیزاتی برای برقراری ارتباطات خودرو به زیرساخت ها و سایر وسایل نقلیه به خودرو، به ویژه سیستم های ارتباط کوتاه برد اختصاصی ایجاد شده است که با استفاده از آن ها وسایل نقلیه می توانند در ارتباط دائمی با اطرافیان باشند و داده ها را در مورد موقعیت و سرعت، فاصله و این که موانع دیگر در منطقه وجود دارد، دریافت کنند. کارشناسان بر این باورند که با این تکنولوژی می توان جلوی بروز بسیاری از تصادف های جاده ای و حوادث مربوط به راه ها را گرفت.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.