کدام خودروساز از بورس کالا بیشتر سود کرده است؟ + جدول

کدام خودروساز از بورس کالا بیشتر سود کرده است؟ + جدول
کدام خودروساز از بورس کالا بیشتر سود کرده است؟ + جدول

وزارت صمت در گزارش سالانه ۱۴۰۱، فهرست جزئیات سود خودروسازان از بورس کالا را منتشر کرده است. در سال گذشته ۶۸ هزار و ۱۲۵ دستگاه خودروی سواری در بورس کالا به فروش رسیده که سود مازاد ۱۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومانی را برای خودروسازان داشته است. در این گزارش به سراغ جدول سود هر خودروساز از عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۱ رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حال حاضر گفته می شود که عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۲ منتفی است و عملاً خودروسازان نمی توانند از این روش به فکر سود بیشتر برای خود باشند. با توجه به آمار منتشر شده ایران خودرو بیشترین سود اضافه را از فضای بورس کالا داشته و کرمان موتور هم کمترین سود مازاد را به نام خود ثبت کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس این آمار، گروه صنعتی ایران خودرو ۵۳ هزار و ۲۷۵ دستگاه خودروی سواری را در بورس کالا به فروش رسانده و از این روش توانسته تا ۱۲ هزار و ۷ میلیارد تومان سود بیشتری را به دست آورد. بهمن موتور هم ۹ هزار و ۵۸ دستگاه خودرو را در بورس کالا عرضه کرده است و در سال ۱۴۰۱ توانسته است تا سود مازاد ۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد تومانی را داشته باشد.

سایپا با عرضه ۳ هزار و ۶۰۶ دستگاهی خودروهایش در سال ۱۴۰۱، سود اضافه ۱۰۸ میلیارد تومانی را داشته و کرمان موتور هم با عرضه ۱۳۷ دستگاه حدود یک میلیارد تومان سود بیشتر را به دست آورده است. آرین پارس موتور هم با عرضه هزار و ۹۷۶ دستگاه لاماری ایما در سال ۱۴۰۱ در بورس کالا، سود مازاد هزار و ۳۹۰ میلیاردی را داشته است.

ردیفخودروسازتعداد فروش (دستگاه)درآمد خودروسازان از مابه التفاوت قیمت فروش کارخانه و قیمت فروش در بورس کالا (میلیارد تومان)
۱ایران خودرو۵۳۲۷۵۱۲۰۰۷
۲بهمن موتور۹۰۵۸۳۹۴۲
۳آرین پارس موتور۱۹۷۶۱۳۹۰
۴سایپا۳۶۰۶۱۰۸
۵کرمان موتور۱۳۷۱
۳.۳ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.