اولتیماتوم سازمان مالیاتی به لوکس سواران

اولتیماتوم سازمان مالیاتی به لوکس سواران
اولتیماتوم سازمان مالیاتی به لوکس سواران

سازمان امور مالیاتی با تهدید به محدودیت نقل و انتقالات در صورت عدم پرداخت مالیات تا پایان بهمن ماه، از مالکان املاک و خودروهای لوکس و گران قیمت و بالای ۲۰ میلیارد تومان در ایران مطالبه مالیات می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، شاهین مستوفی، مدیرکل امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی اخیرا اعلام کرده است که این سازمان وظیفه محاسبه و مطالبه مالیات از املاک لوکس و گران قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس به ارزش سه میلیارد تومان.

مستوفی افزود: در سال ۱۴۰۲ سازمان امور مالیاتی با دریافت اطلاعات ۱۵۱ هزار خودرو از ناجا، ۲۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس و گران قیمت مطالبه کرد.

 سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است مالکان خودروهای لوکس و گران قیمت و خانه هایی که مالیات خود را پرداخت نکرده اند در صورت عدم پرداخت مشمول محدودیت نقل و انتقال خواهند شد. در سال ۱۴۰۰ قانون چند خودرویی وجود داشت اما در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مالیات هر خودرو جداگانه بررسی می شود.

مستوفی همچنین خاطرنشان کرد: مالکان واحدهای مسکونی گران قیمت و لوکس که بیش از ۱۰ سال در ملک آنها سکونت دارند، ملزم به پرداخت مالیات نیستند. این در حالی است که اطلاعات مالکان خانه های مجلل در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است، بنابراین مالیاتی برای سال ۱۴۰۲ مطالبه نشده است.

همچنین در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان ۶۷ هزار خودروی لوکس اخذ شد. مستوفی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در حال بررسی اعتراض مودیان در هیأت حل اختلاف مالیاتی در خصوص خانه های لوکس و گران قیمت است.

سازمان امور مالیاتی برای مالکان خودروهای لوکس فرصت پرداخت مالیات تا بهمن ماه جاری را فراهم کرده است. پس از سپری شدن این مهلت قانونی، فرم درخواست صادر و از طریق پیامک و پست الکترونیکی اطلاع رسانی خواهد شد.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.