رئیس کمیسیون صنایع و معادن: بحث خودروهای دیزلی به امنیت ملی ارتباط دارد

خودروهای دیزلی و امنیت ملی
خودروهای دیزلی و امنیت ملی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح خط تولید گیربکس ۶ دنده شرکت نیرو محرکه و گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه وزات صمت ۵ ماه وزیر نداشته است، گفت: « از وقتی که وزیر جدید آمده است، اوضاع صنعت کشور سامان گرفته است. ایشان با صداقت و انگیزه پای کار هستند و نظرات وی منطبق با مجلس است ». ولی در بخشی از صحبت های خود به مسئله خودروهای دیزلی و امنیت ملی پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، ” علی اکبر تالار پشتی ” در ادامه با بیان اینکه اینگونه کارها جای قدردانی دارد، اضافه کرد: « وقتی فرزندان این‌ مملکت توان فتح قله های بسیاری را دارند، چرا در سایر صنایع نمی توان این گونه عمل کرد. امروز ما بایدمشکل را برطرف کنیم ».
وی اضافه کرد: « باید توسعه متوازن و همچنین استفاده حداکثری از بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهیم و اگر این چنین رفتار کنیم، قطعا تحریم ها اثر نخواهند داشت ».
این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: « از آقای وزیر و همچنین آقای مقیمی تقاضا داریم که به طور جدی به بحث‌ خودروهای دیزلی بپردازند؛ چرا که این مساله به امنیت ملی ارتباط دارد ».
تالارپشتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ” ایمان دارم که نیروهای نخبه داخلی می توانند گیربکس اتوماتیک بسازند “، بار دیگر به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در این صنعت افزود: « در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان به شدت و با جدیت در حال تولید هستند و تنها دغدغه آنان این است که با برطرف شدن تحریم ها دوباره واردات از سر گرفته شود. باید این مساله را مد نظر داشته باشیم و این دغدغه را نیز برطرف کنیم ».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت نیرو محرکه در شهرک صنعتی البرز واقع در استان قزوین میزبان وزیر صمت و هیئت همراه، برخی نمایندگان مجلس، تعدادی از مقامات دولتی و خبرنگاران بودند و آیین افتتاح خط تولید گیربکس ۶ دنده دستی را برگزار نمودند. در حاشیه این مراسم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک AMT ( گیربکس نیمه اتوماتیک ) و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه نیرو محرکه و ایران خودرو به نمایش در آمدند و خط تولید آزمایشی گیربکس اتوماتیک این شرکت هم آغاز به کار کرد.

همچنین ایران خودرو محصولات ارتقا یافته ای چون رانا پلاس ۶ دنده پانوراما ، سمند EF7 اتوماتیک ۶AMT و دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی را معرفی کرد و مدیران ارشد این گروه صنعتی، زمان عرضه محصولات ۶ دنده دستی و ۶AMT خود را برای سال ۱۴۰۰ اعلام نمودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: ایکوپرس / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.