عرضه خودرو در بورس؛ انتخاب بین بد و بدتر

انتخاب عرضه خودرو در بورس
انتخاب عرضه خودرو در بورس

به گفته نایب رئیس انجمن قطعه سازان عرضه خودرو در بورس کالا انتخاب بین بد و بدتر است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، اصغر خسروشاهی امروز در نشست هیات مدیره انجمن قطعه سازان در پاسخ به پرسش اسب بخار مبنی بر نظر این انجمن نسبت به طرح تحول صنعت خودرو که کمیسیون صنایع در پی آن است گفت: «ما نظرات خودمان نسبت به این طرح را ارائه دادیم و از نظر فکری کمک کردیم. هر چند معتقد هستیم که قابل اجرا نیست. در واقع حمایت ما از این طرح انتخاب بین بد وبدتر بود.ولی باید اجرا شود تا در عمل مشاهده شود که به کدام سمت و سو خواهد رفت ».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وی ادامه داد: « در روزهای اول تهیه و تدوین طرح تحول خودرو شاهد کسب نظرات کارشناسی قطعه سازان از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودیم اما متاسفانه در این اواخر، دیگر خواهان کسب مشورت مجموعه های قطعه سازی نبودند و برای ما نیز ابهامات بسیاری دارد ».

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همچنین با تاکید بر اینکه از طرح تحول خودرویی مجلس نباید انتظار یک طرح جامع و کامل و آینده نگری برای صنعت خودرو داشت، خاطرنشان کرد: « در این طرح نمایندگان بیشتر به دنبال عرضه خودرو در بورس و قیمت گذاری خودرو برای خروج خودروسازان از زیان هستند و اما چگونه و چطور اجرا خواهد شد هنوز نامعلوم است ».

تشکیل اتاق فکر

خسروشاهی همچنین در این نشست با توجه به روی کار آمدن چهار وزیر صمت در دولت دوم آقای روحانی و لطمه صنعت خودرو از این تغییرات، خواستار ایجاد اتاق فکر و استراتژی برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور در این وزارتخانه شد.

این فعال قطعه ساز همچنین در ادامه با اشاره مشکلات پیش روی تولیدکنندگان از افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در شرکتهای خودروسازی خبر داد و افزود: « با توجه به اهداف مد نظر در سال جهش تولید، انتظار افزایشی افزون بر ۲۰ درصد را در صنعت خودروسازی برای سال جاری داشتیم. اما افزایش تولید خودرو مرهون فعالیت و زحمات صنعت قطعه سازی کشور بوده است ».

احتمال ضعیف بازگشت فرانسوی ها

خسرو شاهی همچنین درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با باز شدن فضای سیاست خارجی کشور و احتمال لغو تحریم ها آیا شاهد بازگشت شرکای خارجی به ایران خواهیم بود یا خیر اظهار کرد: « پژو با یک شرکت آمریکایی جوینت ونچر شده است و رنو نیز اخیر ۱۸۰ نفر از نیروهای ایرانی اش را اخراج کرده است، لذا به بازگشت فرانسوی ها چندان امیدی نیست وما نیز تمایلی به همکاری به روش سابق نداریم ».

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.