احتمال عرضه پیکاپ رکستون اسپرت در ایران

احتمال عرضه پیکاپ رکستون اسپرت در ایران

پیگری های اسب بخار از احتمال عرضه پیکاپ رکستون اسپرت ( پیکاپ موسو) در ایران با نشان صنایع خودروسازی ایلیا خبر می دهد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب خبار ، دیروز (۹ شهریور) در خلال رونمایی از جدید ترین محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودروی مشهد اعلام شد که این شرکت در نظر دارد که یک پیکاپ دو دیفرانسیل کره ای را به سبد محصولات خود اضافه کند.

بررسی های اسب بخار نشان می دهد که به احتمال زیاد این پیکاپ رکستون اسپرت سانگ یانگ باشد که به تازگی به  KG موبیلیتی تغییر نام داده است. این خودرو حدود ۴ ماه پیش معرفی شد. رکستون اسپرت اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد که آن هنگام به آن لقب موسو نیز داده بودند.

موسو در زبان کره ای به معنی کرگدن است . فلسفه سانگ یانگ در طراحی این خودرو این بوده است  که ظاهر قدرتمند و خشن کرگدن را تداعی کند. حال با عرضه این خودرو بعد از ۵ سال نسخه فیس لیفت آن به بازار خواهد آمد.

مشخصات فنی پیکاپ رکستون اسپرت

پیکاپ رکستون اسپرت  از یک موتور دیزل ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می برد .این موتوراز توان تولید  202 اسب بخار و گشتاور ۴۴۱ نیوتن متر است که توسط گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به  چهار چرخ آن انتقال پیدا می کند. این پیکاپ با دو اتاق بار با ظرفیت ۱۰۱۱ یا ۱۲۶۲ لیتر به مشتریان عرضه می شود.

پیکاپ رکستون اسپرت همچنین قادراست تا سقف ۳ تن بار را حمل کند که با اضافه شدن سامانه کنترل نوسان تریلرحمل این حجم از بار با کنترل بهتری انجام خواهد شد.

نمای ظاهری رکستون اسپرت

همچنین رسانه های در زمان معرفی اولیه این پیکاپ در خصوص نمای ظاهری و طراحی جدید رکستون اسپرت نوشته اند : ”  چراغ‌های جلو LED باریک‌تر شده اند . یک جلوپنجره بزرگ با تریم کرومی براق نیز به این خودرو اضافه شد. در قسمت پایین سپر هم مقدار زیادی پوشش پلاستیکی به‌چشم می‌خورد و دور ورودی پایین هم نوعی تریم پلاستیکی به‌کار رفته است که شکل و شمایل آلومینیومی دارد. ضمن این‌که سپر جدید این وانت مه‌شکن‌های LED را در خود جا داده است.

بر خلاف نمای جلو، بقیه قسمت‌های سانگ یانگ رکستون اسپرت کلمن ۲۰۲۳ تغییر چشمگیری به خود ندیده‌اند. با وجود این، به‌خاطر گلگیرهای برجسته و جزئیاتی در طراحی که به هرچه سفت و سخت‌تر جلوه دادن این خودرو کمک کرده‌اند، طراحی آن به میزان قابل توجهی به‌روز به‌نظر می‌آید. در نمای کناری چند خط برجسته قابل مشاهده‌اند که این پیکاپ را عضلانی‌تر کرده‌اند. همچنین می‌توان رینگ‌های آلیاژی جدید رکستون اسپرت را دید که در سه اندازه ۱۷، ۱۸ و ۲۰ اینچی (برای نسخه پرچمدار) در دسترس قرار می‌گیرند.

نمای عقب رکستون اسپرت کلمن هم المان‌های طراحی موجود در قسمت‌های کناری و جلو را تکمیل می‌کند. به‌همین خاطر، در این ناحیه این پیکاپ کره‌ای پنل پلاستیکی تیره پایین سپر به‌کار رفته است. گذشته از این، در حد فاصل بین دو چراغ عقب پنلی مشکی قرار دارد که این دو چراغ را به یکدیگر متصل می‌کند. این هم می‌تواند به‌نوبه خود المانی جذاب باشد که طراحی این ناحیه را از سادگی در می‌آورد.

فضای داخلی پیکاپ رکستون اسپرت

در کابین رکستون اسپرت ۲۰۲۳ محصول کی جی موبیلیتی  (سانگ یانگ) نمایشگری ۱۲.۳ اینچی متعق به سیستم اطلاعات و سرگرمی را در مرکز داشبورد مشاهده می‌کنیم که جایگزین نمایشگر کوچک‌تر ۸ اینچی قبلی شده است. علاوه بر این نمایشگر که به‌صورت مجزا از داشبورد تعبیه شده، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان حضور دارد. از نمایشگرها که بگذریم، داشبورد با بازطراحی صورت‌گرفته از المان‌هایی نظیر نورپردازی محیطی ۳۲ رنگ، دریچه‌های هوای باریک و دکمه‌های لمسی کنترل تهویه برخوردار شده. همچنین سانگ یانگ چند پورت USB-C را برای راحتی بیشتر کاربران در نظر گرفته است. مشتریان برای کابین این پیکاپ می‌توانند روکش چرم مصنوعی یا ناپا/جیر با رنگ‌های مشکی یا خاکی را برای صندلی‌ها سفارش بدهند.

قیمت و زمان عرضه رکستون اسپرت

رکستون اسپرت  با قیمتی بین ۳۴.۷ تا ۴۰.۴ میلیون وون معادل ۲۶,۲۵۰ تا ۳۰,۵۵۰ دلار در کره جنوبی فروخته می‌شود. البته این شرکت هنوز اعلام نکرده است که از چه زمانی این پیکاپ آفرودی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد اما پیش بینی می شود که عرضه این خودرو به سابر بازارها در در سال ۲۰۲۴  آغاز کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.