تکلیف روش عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد

عرضه خودروهای وارداتی
عرضه خودروهای وارداتی

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص فروش خودروهای تولید داخل تأکید کرد: «در این مورد مردم نگران نباشند، تمام خودروهای وارداتی با توجه به مصوبه هیئت وزیران در بورس کالا عرضه خواهند شد.»

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، طی روزهای اخیر حواشی زیادی پیرامون عرضه خودرو در بورس کالا به وجود آمده است. در این شرایط، برخی نمایندگان به دلیل عدم شفافیت، خواستار حضور مجدد شورای رقابت در عرصه قیمت گذاری شده اند. سازمان بازرسی هم به مسئله ورود کرده و با توجه به اتمام مهلت قانونی معتقد است که سازوکار قیمت گذاری باید در اختیار شورای رقابت باشد. در این شرایط وزیر اقتصاد در پاسخ به رئیس سازمان بورس تأکید کرده است که تا رسیدن دستورالعمل جدید، فروش خودرو در بورس کالا ادامه خواهد داشت، اما عرضه ۱۰ هزار دستگاه دنا که قرار بود امروز (۲۵دی ماه ) انجام شود، به دلیل جلوگیری از مشکلات برای خریداران متوقف شده است. این مسائل باعث سردرگمی و بلاتکلیفی خودورساز و مردم شده است. در عین حال، این تردید در خصوص عرضه خودروهای وارداتی نیز به وجود آمده است.

در همین زمینه، سخن‌گوی وزارت صمت به اسب بخار می گوید: «در زمینه عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا هیچ گونه نگرانی و تردید وجود ندارد. یعنی همان طور که پیش تر اعلام شده است، تمام آن ها از طریق بورس کالا عرضه خواهند شد.»

امید قالیباف ادامه می دهد: «عرضه خودرو در بورس کالا، مصوب هیئت وزیران را دارد، بنابراین بحث عرضه محصولات تولید داخل با خودروهای وارداتی در بورس کالا در دو مسیر متفاوت قرار دارند.»

وی اضافه می کند: «در خصوص خودروهای تولید داخل علاوه بر هماهنگی و همکاری وزارت صمت با وزارت اقتصاد، از قانون تمکین خواهیم کرد، اما در بحث خودروهای وارداتی در مسیر از پیش تعیین شده حرکت خواهیم، یعنی هیچ مشکل و یا تردیدی در این زمینه وجود نخواهد داشت.»

سخن‌گوی وزارت صمت ادامه می دهد: «به بیان ساده، همان طور که پیش تر نیز اعلام شده است طی ۶ ماه آینده ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد و تمام آن ها از طریق بورس کالا عرضه می شوند.»

قالیباف می افزاید: «یعنی این فرآیند تنها از طریق بورس کالا عرضه و فروش انجام خواهد شد و روش قیمت گذاری هم که پیش تر اعلام شده است، بنابراین برخلاف خودروهای تولید داخل هیچ نهادی نمی تواند در این امر دخالت کند، بنابراین فروش خودروهای وارداتی براساس مصوبه هیئت وزیران تنها از طریق بورس کالا خواهد بود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.»

۳.۹ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.