ایران خودرو اولین تاکسی برقی خود را معرفی کرد

تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi
تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi

گروه صنعتی ایران خودرو از جدیدترین محصول برقی خود با نام Yi که محصولی از برند JMEV است رونمایی کرد. این خودرو قرار است به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه شود.

آریزو 8 آریزو 8

ایران خودرو قصد دارد تا بزودی خودرویی برقی را به ناوگان حمل و مقل تاکسیرانی کشور اضافه کند که محصولی از کشور چین است. این خودروی برقی مدرن از برندی ناشناخته در بازار ایران یعنی JMEV بوده که در واقع جوینت ونچری میان جیانگ لینگ چین و رنو فرانسه است. این برند در کشور چین برندی بسیار محبوب و معتبر بوده و به سبب همکاری اش با رنو توانسته به فروش بالایی دست پیدا کند.

این خودرو از نظر ظاهری همانند بیشتر خودروهای برقی روز دنیا ظاهر مدرنی داشته و بر اساس ترند روز دنیا طراحی شده ایت. در نمای جلوی این خودروی برقی چراغ های روز در بالاترین بخش قرار گرفته که از دو طرف تا روی سپر جلو کشیده شده اند. همچنین چراغ های اصلی نیز داخل سپر کار شده و یک طرح جلوپنجره نیز انتهای بخش میانی سپر قرار گرفته است.

در نمای جانبی بخاطر استفاده از خطوط و زوایای مختلف سبب شده تا آیرودینامیک این خودروی برقی ضریب خوبی داشته باشد. در نمای عقب آن نیز سادگی طراحی دیگر بخش ها همچنان ادامه یافته و چراغ های اصلی با اینکه بسیار باریک طراحی شده اما از دو طرف تا انتهای سپر عقب کشیده شده اند. محل نصب پلاک روی درب صندوق بوده و بر روی سپر تنها یک دیفیوزر بسیار ساده مشکی رنگ تعبیه شده تا بیش از پیش نشان دهد که با یک خودروی برقی روبرو هستیم.

تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi
تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi

جدیدترین محصول برقی ایران خودرو در بخش فنی به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده که توانایی تولید ۱۱۰ کیلووات یا همان ۱۴۷ اسب بخار قدرت را به همراه ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ظرفیت باتری که برای تیپ نیمه فول JMEV Yi در نظر گرفته شده ۴۴ کیلووات ساعت بوده که حداکثر شعاع حرکتی ۴۳۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل برای این خودرو به دنبال خواهد داشت. شتاب اعلام شده توسط شرکت مادر برای این خودرو در حدود ۹.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

نکته مثبتی که در خصوص این خودرو وجود دارد این است که این محصول برقی ایران خودرو، با سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش عرضه شده و پک باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. این مورد سبب می شود تا JMEV Yi تبدیل به گزینه ای بسیار مناسب برای سازمان تاکسیرانی کشور شود. همچنین این خودرو در ابعادی به طول ۴۶۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر بوده که ابعادی بسیار مناسب بوده و به دنبال آن فضای کابین جاداری را نیز با خود به همراه دارد.

تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi
تاکسی برقی ایران خودرو JMEV Yi

داخل کابین این خودروی برقی نیز همچنان مانند نمای بیرونی ظاهر مدرن و بروزی داشته که در آن صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا به سبک بیشتر خودروهای امروزی با صفحه کیلومتر شمار به صورت یکپارچه در آمده و پس از آن دریچه های سیستم تهویه مطبوع و پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته اند. مقابل راننده نیز یک فرمان D کات قرار گرفته که در دل خود یک غربیلک بزرگ دو شاخه به همراه کلید های کنترلی را جای داده است. همچنین نکته مثبت دیگر کابین این خودروی برقی کیفیت خوب متریال به کار رفته در آن است که حس بسیار خوبی را به سرنشینان القا می کند.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم این خودرو با تیپ نیمه فول به احتمال زیاد به بازار ایران عرضه شده که امکاناتی نظیر سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، آینه تاشو برقی همراه با گرمکن و راهنما، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، کلاستر دیجیتالی، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ۴ کیسه هوای ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های روز، باز و بسته شدن آینه‌ های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ راهنما، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک را با خود به همراه دارد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.