منتظر خبرهای خوب خودرویی باشید

حذف تولید تیبا ساینا سمند
حذف تولید تیبا ساینا سمند

سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرده و از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبر اسب بخار به نقل از شاتا، امید قالیباف ضمن اشاره به گزارش‌ مالی  خودروسازان، اعلام کرد:  گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی در رابطه با تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد. 

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو  قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای ریئس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا  ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اعلام کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید. 

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.