آریزو ۸ پلاگین هیبرید در حال تست دیده شد

آریزو ۸ پلاگین هیبرید
آریزو ۸ پلاگین هیبرید

آریزو ۸ پلاگین هیبرید با تغییرات ظاهری در حال تست در ایران رویت شد.

آریزو 8 آریزو 8

اواخر سال گذشته بود که مدیران ارشد فونیکس از عرضه نسخه پلاگین هیبرید آریزو ۸ در بازار ایران خبر دادند و حال طبق تصاویری که به دست‌مان رسیده است، این خودرو با پلاک گذر موقت در حال پشت سر گذاشتن تست های فنی است. همچنین طبق برخی تصاویر و اخبار واصله، یک تست درایو خصوصی از این خودرو نیز در پیست آزادی برگزار شده است.

آریزو ۸ پلاگین

آریزو ۸ پلاگین در بازار ایران گویا آن‌طور که از تصاویرش پیداست، با نسخه های جهانی و حداقل با نسخه ای که اوایل امسال در چین به اصحاب رسانه نشان داده شد، به لحاظ ظاهری متفاوت است. البته این نسخه نسبت به نمونه بنزینی موجود در ایران در بخش دماغه تفاوت های جزئی دارد. در نسخه پلاگین گرافیک لانه زنبوری جلوپنجره جای خود را به گرافیک کهکشانی با پرداخت های کرومی داده است و باقی موارد در این نما دست نخورده باقی مانده اند. در نمای کناری رینگ ها نقره ای هستند و بالاخره در نمای عقب هم سپر به خصوص در بخش دیفیوزر و خروجی های اگزوز کاملاً تغییر کرده است.

البته لازم به ذکر است که چری دقیقاً همین نسخه را چندی پیش به صورت رسمی تحت نام Fengyun A8 PHEV رونمایی کرد. آن‌طور که به نظر می رسد کابین این خودرو حداقل در تصاویر، تغییری نداشته است.

مشخصات فنی آریزو ۸ پلاگین

قوای فنی آریزو ۸ PHEV، توسط سیستم Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM system پشتیبانی می شود، که از نسل پنجم موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. خروجی موتور ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۷.۶ ثانیه است. برد این خودرو در حالت برقی، طبق استاندارد WLTC، حدود ۱۰۰ کیلومتر و برد ترکیبی آن هم ۱۲۰۰ کیلومتر اعلام شده است. مصرف سوخت این سدان هم ۴.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو، می توان به مواردی همچون فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی، ده عدد کیسه هوا (کیسه هوای ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای زانویی راننده و سرنشین جلو ۲ عدد، کیسه هوای کناری ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای کناری ردیف عقب ۲ عدد، کیسه هوای پرده ای ۲ عدد)، دوربین ثبت وقایع، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور و بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت HD، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری بوش ۹.۳، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم رانندگی خودکار ADAS، دی لایت، کروز کنترل، چراغ مشایعت، خروجی اگزوز چهارگانه، اپل کارپلی و اندروید اتو، ۱۲ اسپیکر، فرمان برقی مجهز به گرم‌کن، ترمز پارک برقی و اتوهلد، صندلی راننده ۶ حرکته برقی به همراه حافظه سه حالته، صندلی سرنشین چهارجهت برقی، گرم‌کن صندلی های ردیف جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، مجهز به کول باکس و هات باکس، سیستم کنترل صوتی، سیستم تهویه دوگانه، سیستم کنترل کیفیت هوای کابین، نورپردازی کابین، ورود و استارت بدون کلید، آینه های کناری برقی مجهز به گرم‌کن و حافظه، آینه وسط الکتروکرومیک و… اشاره کرد.

قیمت

قیمت نهایی آریزو ۸ پلاگین هیبرید در چین بسته به سطح تجهیزات و تریم خودرو، در محدود ۱۶۷۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار برآورد شده است.

آریزو ۸ پلاگین چه مشخصاتی دارد؟

قوای فنی آریزو ۸ PHEV، توسط سیستم Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM system پشتیبانی می شود، که از نسل پنجم موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. خروجی موتور ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر است.

قیمت آریزو ۸ پلاگین چقدر است؟

قیمت نهایی آریزو ۸ پلاگین هیبرید در چین بسته به سطح تجهیزات و تریم خودرو، در محدود ۱۶۷۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار برآورد شده است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.