کارمانیا پاسخ‌گوی امداد و خدمات بی وای دی اس 6 هم نیست

امداد و خدمات کارمانیا
امداد و خدمات کارمانیا

در حالی که هنوز بعد از گذشت ۶ سال از ممنوعیت واردات خودرو، تکلیف بسیاری از حواله داران بی وای دی مشخص نشده است، برخلاف تصور، کارمانیا حتا پاسخ‌گوی امداد و خدمات بی وای دی اس ۶ هم نیست؛ گویا مسئولیتی در قبال مشتریان خود احساس نمی کند.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کارمانیا، سال ۱۳۹۵ با معرفی و عرضه محصولات بی وای دی (BYD) توانست به سرعت خود را به عنوان یکی از فعالان جدید بازار خودرو معرفی کند.

بی وای دی S6 و F3 اولین خودروهایی بودند که توسط این شرکت رونمایی و عرضه شدند. این شرکت در ادامه، بی وای دی اس ۷ (BYD s7) را معرفی و در شوروم های خود به نمایش گذاشت. همزمان با برنامه های توسعه سبد محصول، کارمانیا از پیش فروش نیز غافل نبود.

کیفیت محصولات بی وای دی و قیمت مناسبی که داشتند، مشتریان زیادی را به خود جذب کرد، اما با ممنوعیت واردات و در پی آن تحریم ها، از یک سو، برنامه های کارمانیا را برای تولید و واردات محصولات بی وای دی برهم زد و از سوی دیگر، بخش زیادی از مشتریان را بلاتکلیف گذاشت. هر چند با توجه به برخی اقدامات و استفاده از طرح جایگزین بخشی از تعهدات این شرکت ایفا شده است.

البته به برخی حواشی مانند کم‌کاری و اهمال‌کاری های مدیران وقت این شرکت توجه نکنیم، تحریم ها و ممنوعیت ها را می توان عامل این رخداد قلمداد کرد. البته مشکل کارمانیا با ورود و حمایت برخی شرکت های دیگر و استفاده از طرح های جایگزین تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. اخیراً نیز با معرفی یک کشنده در نمایشگاه خودرو شیراز به طور رسمی بازگشت خود را به بازار خودرو اعلام کرد. این اعلام حضور نشان می دهد که این شرکت از چالش ها عبور کرده و شرایط فعالیت مجدد خود را فراهم کرده است.

با این حال، به نظر می رسد کارمانیا، به بهانه تحریم ها و ممنوعیت ها وظایف خود را در قبال مشتریان فراموش کرده است. طبق قانون، عرضه کنندگان خودرو موظف هستند بعد از تحویل محصول تا ۱۰ سال خدمات پس از فروش ارائه کنند، اما در حال حاضر کسی در کارمانیا پاسخ‌گو نیست، یعنی اگر یکی از دارندگان محصولات بی وای دی به دریافت امداد و خدمات نیاز داشته باشد و بخواهد از شرکت راهنمایی و کمک دریافت کند، تنها بوق های ممتد و بدون پاسخ در انتظارش خواهد بود. به نظرمی رسد فکر می کنند تحریم ها و ممنوعیت ها انجام وظیفه در قبال مشتریان را از آنان ساقط کرده است.

با این حال از یک سو، این شرکت باید دلایل عدم پاسخ‌گویی مشتریان را بیان کند و از سوی دیگر، متولی این امر باید موضوع را پیگیری کند. کارمانیا با عدم ایفای تعهدات به شدت باعث آزار مشتریان خود شده است، اما به احتمال زیاد آن را کافی نداسته و قصد دارد با عدم پاسخ‌گویی در قبال امداد و خدمات این رنج را دوچندان کند.

البته با توجه به بلاتکلیفی بلندمدت دارندگان حواله های بی وای دی و بی توجهی و بی تفاوتی کارمانیا به تعهدات خود، کسی توقع انجام کار درست را از آن ها ندارد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.