گزارش اسب بخار از بورس تهران/ سرگاز جاده مخصوصی ها در تالار شیشه ای

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ سرگاز جاده مخصوصی ها در تالار شیشه ای

خودرویی های بورس امروز هم با لیدری نمادهای شاخص ساز این گروه، «خساپا» و «خودرو» روز خوبی را سپری کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، گروه خودرویی های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران امروز را در حالی به پایان رساند که نه تنها شاهد افزایش تعداد نمادهای مثبت شده در این گروه بودیم بلکه شاهد بازگشت بخشی از سرمایه های خارج شده از این گروه نیز بودیم. هر چند همچنان میزان ارزش کل بازار این گروه و سرمایه خارج شده از آن نتوانسته است افت های شهریور را جبران کند، اما ادامه این روند می تواند باز هم باعث جذب سرمایه های بیش تر و افزایش میزان داد و ستدها و رونق در این گروه بشود. طی داد و ستدهای امروز، فعالان بازار ۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون سهم خودرو را در ۱۴۸ هزار نوبت و به ارزش ۱۴۶۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان خرید و فروش کردند.

مدیران 777 مدیران 777

امروز نماد خودرو نه تنها بیش ترین حجم عرضه و ارزش ریالی را به نام خود ثبت کرد، بلکه نامش در میان نمادهای تأثیرگذار مثبت بر شاخص کل بازار نیز قرار گرفت. به نحوی که، در ۴۰ هزار نوبت ۱ میلیارد و ۶۴۹ هزار سهمش با رشد ۴.۹۹ درصد به ارزش ۵۸۹ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان خرید و فروش شد. خساپا هم به عنوان دیگر نماد شاخص ساز این گروه رشد ۴.۶۱ درصدی را تجربه کرد و ۸۶۱ میلیون سهم این نماد در ۲۸ هزار نوبت و به ارزش ۲۵۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان دست به دست شد.

امروز برای سایر بالانشینان این گروه نیز با خوبی به پایان رسید و پس از اتمام ساعات کاری، «خگستر»، «خپارس»، «خمحرکه»، «ختوقا» و «خبهمن»، به ترتیب، با رشدهای ۴.۲۶، ۳.۷۳، ۳.۳، ۴.۵۲ و ۴.۱۲ درصدی همراه شدند.

امروز همچنین «ورنا» ۴.۲۳، «خاذین» ۴.۲۳، «خریخت» ۳.۶۲، «خمهر» ۳.۷۴، «خاهن» ۳.۸۹، «خشرق» ۴.۰۹، «خوساز» ۳.۸۸، «خرینگ» ۴.۳۶، «خزر» ۴.۸۴، «خدیزل» ۱.۴، «خفنر» ۱.۷۸، «خلنت» ۱.۰۹، «خکرمان» ۲.۵۵، «خکاوه» ۱.۶۶ و «خعمرا» ۰.۱ درصد رشد از دیگر نمادهای گروه خودرو و قطعات بودند که با افزایش ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

در مقابل، «خاور» ۳.۶۵، «خچرخش» ۴.۴۱، «خکار» ۲.۲۸، «خکمک» ۱.۶۲، «ختراک» ۳.۹۲، «خنصیر» ۲.۱۵، «خموتور» ۰.۳۶، «خمحور» ۰.۴۵، «خپویش» ۹.۱۲ و «تشتاد» ۰.۲ درصد افت از جمله نمادهای قرمزپوش خودرویی بازار سرمایه بودند. در این گروه همچنان نمادهای «خزامیا»، «ختور»، «خفناور» و «خلیبل» از سوی ناظر بازار بازگشایی نشدند.

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۵۵ هزار و ۲۶۵ واحد افزایش رقم ۱ میلیون و ۵۹۷ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۳۷ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال انجام دادند.

پالایش نفت تهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت بندرعباس و بانک صادرات نیز نمادهای پربیننده این بازار بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.