کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد + ویدیو

کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد + ویدیو
در دهه گذشته، وقتی رقیب ها در حال تجهیز ناوگان شان با کراس اوورهایی دارای سه ردیف صندلی و قابلیت های بالا بودند، کادیلاک تنها با اسکالاد (Escalade) و XT5 میان قامت در بازار فعالیت می کرد. سال ۲۰۱۸ مدل جمع و جورتر XT4 هم به این جمع اضافه شد. اکنون در سال ۲۰۱۹ شاهد ظهور XT6 برای سال آینده یعنی ۲۰۲۰ هستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که برای پر کردن خلاء مابین محصولات کادیلاک، روز یک شنبه در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد، سرانجام به سه ردیف صندلی مجهز شده است.
گرچه XT6 نقش مهمی را برای کادیلاک ایفا می کند، اما تخمین زدن جایگاه اش در حاشیه این بازار کار دشواری است. با فضای پای ۲۹.۵ اینچی و فضای سر ۳۷.۲ اینچی، XT6 فضای پا و سر بیش تری به نسبت آکورا MDXو آئودی Q7 در اختیار خریداران قرار خواهد داد. البته فضای سر این خودرو از فضای سر اینفینیتی QX60 نیز بیش تر است. این شروع خوبی به حساب می آید که با صندلی های اتوماتیک جمع شونده ردیف سوم تکمیل می شود. گرچه فقدان XT6 در میان محصولات کادیلاک حس می شد، نبود سیستم سوپر کروز (Super Cruise) کادیلاک هم در این خودرو با وجود کلی فن آوری های جذاب، حس می شود.
کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد + ویدیو


فن آوری هایی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار، نمایان گر نقاط کور به همراه هشدار عبور ترافیک از پشت خودرو و رادار بین خطوط که همگی به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده اند. پس همان طور که در XT4 خبری از سیستم سوپر کروز نیست، در این خودرو هم خبری از این سیستم نیست. امیدواریم کادیلاک تا سال ۲۰۲۰ در این زمینه تجدید نظر کند. گرچه این آپشن در این خودرو موجود نیست، اما فن آوری های جذاب دیگری در آن وجود دارد، مانند سیستم جفت شدن از نزدیک برای تلفن های همراه که در XT4 هم وجود داشته و قادر است بدون ورود به منوها و سر و کله زدن با آن ها، فقط با تقه زدن گوشی تلفن به بخشی از داشبورد، بلوتوث خودرو را با گوشی جفت کند. خریدارانی که از گوشی های با قابلیت شارژ بی سیم بهره مند هستند، می توانند گوشی تلفن خود را با استفاده از صفحه ۱۵ واتی به صورت بی سیم و سریع شارژ کنند.
سیستم صوتی پیشرفته سری Performance از کمپانی Bose با چهارده بلندگو در کنار نمایش گری ۸ اینچی که قابلیت Apple Carplay و Android Auto را داراست، در این خودرو وجود دارند.
بر پایه گفته کمپانی کادیلاک، XT6 دارای پیشرانه ای ۳.۶ لیتری و ۶ سیلندر خورجینی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت است که این قدرت توسط جعبه دنده ای ۹ دنده و اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. البته گزینه دو کلاچه و چهار چرخ متحرک هم قابل سفارش است.
کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد + ویدیو

سیستم تعلیق در عقب به صورت پنج اتصالی و مستقل و در جلو مک فرسون است و در هر چهار گوشه خودرو کمک فنرهای تطبیق پذیر یافت می شود. چرخ های ۲۰ اینچی به صورت استاندارد در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت و اگر تریم اسپرت را برای XT6 سفارش دهند اندازه چرخ ها به ۲۱ اینچ افزایش پیدا خواهد کرد.
در تریم اسپرت افزون بر رینگ ها، این گزینه ها نیز به خودرو افزوده خواهند شد: جلو پنجره و پنجره ها به رنگ مشکی. چراغ های عقب شفاف و جای منحصر به فرد سر اگزوز.
تریم دیگری که کادیلاک برای این خودرو معرفی کرده، تریم Premium luxury است که قسمت های براق و چراغ عقب هایی قرمز رنگ دارد. بدون احتساب تریم سفارش داده شده، گزینه چراغ های LED جلو به صورت استاندارد در دسترس هستند و البته آپشن چراغ های LED Performance نیز قابل سفارش است.
هنوز قیمتی از سوی کمپانی برای XT6 اعلام نشده اما بر پایه گفته کمپانی، خریداران می توانند از بهار امسال سفارش های خود را به ثبت برسانند.

سیاوش مرادی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.