پورشه تایکان در مدل های توربو و توربو S معرفی شد

پورشه تایکان
پس از مدت ها انتظار، نخستین خودروی الکتریکی «پورشه» با نام «تایکان»، برای رقابت با «تسلا مدل S» معرفی شد. سدان الکتریکی اسپرت پورشه در حالت اُوربوست (Overboost) قادر به تولید بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور است.
پورشه تایکان
شرکت پورشه در ابتدا مدل های توربو و توربو S از تایکان را به بازار عرضه خواهد کرد و مدل های پایه ای در ماه های آتی عرضه خواهند شد. با بهره گیری از کاپوت شیب دار و گلگیرهای برآمده در جلو به همراه چراغ های عریض در قسمت عقب، طراحی منحصر به خودروهای پورشه را در مدل الکتریکی تایکان نیز شاهد هستیم.
پورشه تایکان
مهندسان و طراحان پورشه، ضریب درگ بدنه تایکان را به ۰.۲۲ رسانده اند تا خودرو در کم ترین حالت مصرف انرژی و بیش ترین شعاع مسافتی ممکن باشد. پورشه برای شاسی تایکان از سیستم شبکه ای هوشمندی استفاده کرده که در هر لحظه، قادر به شناسایی حالت جاده و تطبیق شاسی است. از جمله سیستم های مورد استفاده در شاسی پورشه تایکان می توان به سیستم تعلیق بادی فعال به همراه کنترل الکترونیکی ضربه گیرها اشاره کرد.
پورشه تایکان
افزون بر این، سیستم کنترل دینامیک اسپرت شاسی پورشه (PDCC Sport) با کنترل الکترومغناطیسی لرزش بدنه به همراه سیستم توزیع گشتاور (PTV Plus) نیز به صورت سفارشی برای تایکان درنظر گرفته شده است. حالت های مختلفی برای رانندگی استفاده شده که شامل اسپرت، عادی، اسپرت پلاس و Range می شود.
پورشه تایکان
علاوه بر این، حالت رانندگی شخصی سازی شده توسط راننده نیز موجود خواهد بود.
ویژگی های فنی
بدون شک تاکنون کنجکاو شده اید که پورشه تایکان تا چه حد سریع است و چه شعاع مسافتی ای را در اختیار راننده قرار می دهد. هر دو مدل توربو و توربو S قادر به تولید ۶۱۶ اسب بخار هستند اما شباهت های بین این دو مدل در همین جا خاتمه می یابد.
پورشه تایکان
پورشه تایکان توربو در حالت اوربوست قادر به تولید ۶۷۱ اسب بخار قدرت است، درحالی که قدرت مدل توربو S در حالت اوربوست به بیش از ۷۵۰ اسب بخار می رسد. گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متری توربو S در مقابل گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری توربو نیز برتری دارد.
پورشه تایکان
با این تفاسیر، تایکان توربو با استفاده از سیستم کنترل شروع حرکت در مدت زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد؛ در حالی که مدل توربو S این سرعت گیری را در مدت زمان ۲.۶ ثانیه انجام می دهد. در بحث سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز، تایکان توربو S با زمان ۹.۸ ثانیه نسبت به زمان ۱۰.۶ ثانیه مدل توربو، برتری دارد.
پورشه تایکان
با این وجود، بیشینه سرعت هر دو مدل در ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انتقال قدرت در پورشه تایکان توسط
جعبه دنده ۲ دنده پیشرفته نصب شده در اکسل عقب انجام می گیرد. اولین دنده برای شتاب گیری طراحی شده است، در حالی که دنده دوم با ضریب بالاتر، وظیفه بهره وری و ذخیره انرژی را برعهده دارد.
پورشه تایکان
پورشه تایکان از بسته باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بهره می برد که با ساختار ۸۰۰ ولتی خود، تنها در ۲۲ دقیقه، ۸۰ درصد انرژی خود را بازیابی می کند. با استفاده از شارژر ۲۷۰ کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمودن ۹۶ کیلومتر، تنها در ۵ دقیقه بازیابی می شود.
پورشه تایکان
با بهره گیری از شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی DC، ۸۰ درصد ذخیره باتری در ۳۶ دقیقه به دست می آید، در حالی که با استفاده از شارژر معمولی ۹.۶ کیلوواتی با خروجی ۲۴۰ ولت، بازیابی انرژی ۱۱ ساعت به طول می انجامد.
پورشه تایکان
با تمام این تفاسیر، بنابر گفته پورشه، مدل توربوی تایکان شعاع مسافتی ۴۵۰ کیلومتر و مدل توربو S شعاع مسافتی ۴۱۲ کیلومتر در چرخه WLTP را در اختیار راننده قرار می دهد. پورشه تایکان توربو S که اکنون مدل بالارده به شمار می رود، ۱۸۷.۶۱۰ دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت مدل توربو از ۱۵۳.۳۱۰ دلار آغاز می شود.
پورشه تایکان
کابین پورشه تایکان یکی از جذاب ترین بخش های خودرو محسوب می شود و با نمایشگرهای متعدد مزین شده است. در بخش میانی پنل، یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی قرار گرفته است و نمایشگر دیگری نیز برای سرنشین کناری قابل سفارش خواهد بود.
پورشه تایکان
سیستم شناسایی صدا نیز برای سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است. پورشه تایکان از نظر ابعاد بدنه، دارای ۴۹۶۳ میلی متر طول و ۲۱۴۴ میلی متر عرض است و فاصله طولی بین محورهای ۲۹۰۰ میلی متری دارد.


برای مقایسه، تسلا مدل S دارای ۴۹۸۰ میلی متر طول، ۱۹۶۴ میلی متر عرض و فاصله طولی بین محورهای ۲۹۶۰ میلی متر است. بنابراین می توان گفت از نظر ابعاد، تفاوت چندانی میان پورشه تایکان و تسلا مدل S وجود ندارد. به زودی در سایت «اسب بخار» به مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل S نیز خواهیم پرداخت.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.