پانصد اکانت جعلی، قیمت خودروهای یک شرکت را در فضای مجازی کنترل می کنند

انبار خودرو
«علی خسروانی»، یکی از فعالان بازار خودرو و نماینده بسیاری از شرکت های خودروساز و واردکننده، در حساب توییتر و اینستاگرام خود تخلفی واضح یک عرضه کننده خودرو را اعلام کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

او در یکی از پُست های خود عنوان کرده است که یک شرکت با جمع آوری ۵۰۰ اکانت، از روز یکشنبه هفته گذشته قیمت خودروهایش را در فضای مجازی کنترل می کند و با این کار نمی گذارد تا افت قیمت محصولاتش بیشتر شود و از سویی مشتریان از تکمیل وجه خودرو انصراف دهند.
به عبارت ساده شرکت مورد نظر که هویت آن به صورت کامل شناسایی نشده است، با درج آگهی های بسیار با قیمت دلخواه در سایت های خرید و فروش خودرو تلاش می کند تا میانگین قیمت آگهی ها را در فضای مجازی افزایش دهد و از سویی با اعلام قیمت کاذب و بیشتر می خواهد تا با این کار، مشتریان را به تکمیل وجه با قیمت های جدید راضی کند. در اصل اگر به سیر این اتفاق نگاه کنیم، نوعی فساد در حال رخ دادن است که بعد از چند روز، هنوز مسئولان مربوطه توجهی به این اتفاق نداشته اند. قطعا این شرکت تنها باری نیست که دست به این اقدام زده و در شرایط فعلی فقط یک شرکت خاص به این روش بازار خودروی کشور را کنترل نمی کند.
بدیهی است که در شرایط فعلی، باید با نظارت درست هویت انتشار دهندگان آگهی های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی مشخص شود تا این فاسدین از بازار خودرو حذف گردند. در چند وقته اخیر، رسانه ها و فعالان بازار تخلف های برخی شرکت های عرضه کننده محصولات چینی و کره ای را در این زمینه به مسئولان تذکر داده بودند و حال می بینیم که هنوز برخورد مناسبی با این گروه ها صورت نگرفته است.
خسروانی
پایگاه خبری اسب بخار
تصویر انبار خودرو، آرشیوی از سال ۱۳۹۵ است

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.