هر آن چه درباره تسلا مدل Y می دانیم


“ایلان ماسک” که به توییت های جنجالی اش مشهور است، هفته گذشته در حساب توییتری خود از معرفی مدل جدید “تسلا” با نام Y در تاریخ ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) خبر داد. مراسم معرفی این خودرو در استودیوی طراحی تسلا در کالیفرنیا انجام خواهد شد. به تازگی عکس های نامفهومی از این خودرو منتشر شده که نمی توان با استناد به آن ها، چهره دقیق خودرو را حدس زد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


توییت های منتشر شده از سوی ایلان ماسک و شایعه ها پیرامون این خودرو، انتظارها برای معرفی مدل Y را به اوج رسانده است. ایلان ماسک پیش تر اعلام کرده بود مدل Y یک شاسی بلند خواهد بود که از نظر اندازه، ۱۰ درصد بزرگ تر از مدل ۳ است. قیمت این خودرو هم ۱۰ درصد بیش تر خواهد بود و با وجود بهره مندی از پکیج باتری های به کار رفته در مدل ۳، برد مسافتی کم تری خواهد داشت.

همچنین بر اساس نامه منتشر شده برای سهام داران شرکت تسلا، اعلام شده روند ساخت اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۹ انجام
می شود و در سال ۲۰۲۰ به تولید در تیراژ بالا در کارخانه Gigafactory 1 چین می رسد. افزون بر این در نامه سهام داران آمده که این نمونه، تا ۷۵ درصد قطعه های خود را با مدل ۳ شریک خواهد شد. این طور به نظر می رسد که تسلا از ساخت مدل X
درس های زیادی گرفته و اکنون برای ساخت خودروی جدیدش به فکر ساده سازی هر چه بیش تر مراحل تولید است.

به منظور درک بهتر، قطعه های مدل X تنها به میزان ۳۰ درصد با قطعه های مدل ۳ یکسان بودند. این مسئله می تواند بر تحویل هرچه سریع تر نمونه های مدل Y هم تأثیر مثبت داشته باشد. ایلان ماسک در جواب به سوال یکی از طرف داران در رابطه با طراحی درهای مدل Y هم اعلام کرده است این خودرو خلاف مدل X از درهای ساده بهره می برد.


ایلان ماسک تا پیش از این بارها اعلام کرده بود با وجود جذابیت های فراوان درهای گالوینگ، روند ساخت این نوع درها بسیار مشکل است و شرکت تسلا را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است. اکنون با وجود اطلاعات اندکی که در رابطه با مدل Y در اختیار است چه حدس هایی می توان زد؟ اول از همه باید بگوییم با افزایش قیمت ۱۰ درصدی نسبت به مدل ۳، می توان حدس زد قیمت پایه مدل Y از ۳۹ هزار دلار آغاز شود.

در رابطه با کاهش برد مسافتی این خودرو نسبت به مدل ۳، می توانیم عددی بین ۲۰۰ تا ۲۷۵ مایل در هر بار شارژ را انتظار داشته باشیم. سیستم خودران تمام اتوماتیک نیز همانند خودروهای دیگر تسلا در دسترس خواهد بود. با توجه به این که تسلا در هفته گذشته از سوپر شارژهای جدید خود با نام V3 رونمایی کرده است، می توانیم انتظار داشته باشیم مدل Y قابلیت استفاده از سیستم شارژ سریع با قدرت ۲۵۰ کیلووات را داشته باشد.

دست گیره درها به احتمال زیاد با مدل ۳ یکسان خواهد بود و قسمت کابین خودرو هم شباهت های فراوانی از جمله نمایش گر ۱۵ اینچی لمسی، با مدل ۳ خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی های کابین خودرو، بهره مندی از دو ردیف صندلی خواهد بود. در قسمت زیربندی هم خبری از تعلیق بادی نخواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های جالب و کارآمد مدل Y بهره مندی از شیشه جلوی پانورامیک است که برای رانندگان بلند قد نکته ای مثبت به حساب می آید. اطلاعات تکمیلی این خودرو به زودی منتشر خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.