نسخه تولید انبوه سایبر تراک به چه شکلی خواهد بود؟

سایبر تراک
در روزهای گذشته، «تسلا سایبر تراک» با حواشی فراوانی در دنیای مجازی رو به رو بوده است. رندرهای گوناگونی از این خودرو طراحی شده اند.
پلیس دبی، سایبر واگن و سایبر تراک هلکت نمونه هایی از این موارد هستند. البته هنوز هیچ خبری از تولید رسمی مدل های مذکور یا حتا خود سایبر تراک به گوش نمی رسد. بنابراین، گرافیست ها بار دیگر دست به کار شدند تا نمونه ای واقعی تر و نزدیک تر به تولید انبوه را از سایبر تراک به تصویر بکشند.
هنوز هم سایبر تراک رنگ و بوی تولید نمی دهد. اما طراحان گرافیکی فرض را بر این گذاشته اند که طراحان تسلا همچنان می خواهند شکل و استایل کلی سایبر تراک را در نمونه تولیدی، به همین صورت حفظ کنند. قطعاً این پیکاپ تمام الکتریکی در مدل تولیدی، نیازمند چراغ هایی اصلاح شده در جلو است. اگرچه در رندر منتشرشده از مدل تولیدی، زاویه کلی چراغ ها دست نخورده باقی مانده است، اما می توان تغییر در گرافیک داخلی آن ها را مشاهده کرد. ضخامت چراغ ها هم در کناره ها افزایش می یابد.
اما دیگر تغییر قابل ملاحظه، دوربین های دید کناری هستند که به شکل آینه های سنتی به رندر نسخه تولیدی اضافه شده اند. این تکنولوژی هنوز در سطح جهانی فراگیر نشده است، اما از میان خودروهای درحال فروش، آئودی E-Tron را می توان از معدود اتومبیل های مجهز به چنین دوربین هایی دانست. فقط به گذر زمان نیاز است تا این تکنولوژی همه گیر شود. از دیگر قطعات اضافه شده به این رندر که در هر خودرو تولید انبوهی ضروری به نظر می رسد، برف پاک کن های شیشه جلو هستند.
اما خالق این رندر برای متفاوت تر کردن آن نسبت به مدل کانسپت، از رنگ نارنجی منحصر به فردی برای پوشش بدنه استفاده کرده است. به نظر ما هم سایبر تراک پتانسیل آن را دارد که با هر رنگ روشن و شادی به دست خریداران برسد. سرانجام باید به لاستیک های استاندارد جاده ای جدید اشاره کنیم که در رندر مدل تولید انبوه، جایگزین لاستیک های بزرگ و خشن قبلی شده اند.
شاید مهم ترین تغییر طراحی را بتوان گردتر شدن گوشه ها و زاویه های این تراک الکتریکی دانست. البته این موضوع ممکن است در واقعیت اتفاق نیافتد! چراکه به گفته تسلا، اسکلت استیل استفاده شده برای ساخت اتاق و شاسی سایبر تراک، قابلیت تغییر شکل به فرم های پیچیده هندسی را ندارد! درواقع می توان گفت که اسکلت استیل استفاده شده برای ساخت سایبر تراک، مانند همان استیل به کار رفته در ساخت SpaceX’s Starship Mk1 است. درهرحال، شما فکر می کنید که نمونه تولیدی اولین پیکاپ الکتریکی تسلا چه تغییراتی را نسبت به نمونه مفهومی تجربه خواهد کرد؟
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.