مک لارن سنا تیونینگ نوویتک معرفی شد

مک لارن سنا نوویتک

«مک لارن سنا» به خودی خود یک ابَرخودروی قدرتمند به شمار می رود. با این حال، تیونر مشهور، «نوویتک»، به سراغ این خودرو رفته و قدرت آن را افزایش داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید کمی سخت باشد که بخواهیم در رابطه با تیونینگ خودروهایی که در حالت استاندارد بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارند فکر کنیم. با وجود این که مدل قدرتمندتر سنا GTR برای پیست نیز معرفی شده، اما برای تیونر نوویتک، قدرت مدل شهری کافی به نظر نمی رسد. به همین دلیل، تیونر مذکور مدل تقویت شده ای را از سنا معرفی کرده است.

ویژگی های فنی

مک لارن سنا نوویتک

مک لارن سنا که نام آن از «ایرتون سنا»، راننده افسانه ای مسابقات فرمول ۱ گرفته شده، از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بهره می برد. این پیشرانه در حالت استاندارد قادر به تولید ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. اکنون به لطف تغییرات انجام گرفته توسط نوویتک، قدرت پیشرانه به ۸۸۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۸۸ نیوتن متر رسیده است.

مک لارن سنا نوویتک

 با افزایش قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸ نیوتن متر، مک لارن سنای نوویتک تنها در مدت زمان ۲٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. مدت زمان این سرعت گیری نسبت به مدل استاندارد به میزان ۰٫۱ ثانیه بهبود یافته است. تغییرات انجام گرفته روی پیشرانه زمانی به چشم می آیند که بدانیم سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سنا با کاهش ۰٫۳ ثانیه ای، اکنون تنها به ۶٫۵ ثانیه رسیده است.

مک لارن سنا نوویتک

بیشینه سرعت خودرو در عدد ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت بدون تغییر باقی مانده است. از جمله تغییرات فنی صورت گرفته می توان به سیستم اگزوز ساخته شده از جنس اینکونل اشاره کرد. این ماده در تولید سیستم اگزوز خودروهای فرمول ۱ نیز به کار می رود. خروجی های اگزوز ۹۵ میلی متری روی صندوق خودرو با دو انتخابِ رنگ مات یا پولیش شده قابل سفارش هستند.

مک لارن سنا نوویتک

نوویتک تغییراتی در بدنه مک لارن سنا ایجاد نکرده است. فرم بدنه این خودرو در حالت استاندارد به عنوان یکی از آیرودینامیک ترین طراحی ها در میان ابرخودروها به شمار می رود. تنها تغییر ایجادشده در ظاهر خودرو، نصب رینگ های ۲۰ اینچی تک پیچ ساخت Vossen است.

مک لارن سنا نوویتک

 این رینگ ها در جلو با اندازه ۲۰ اینچی و در عقب با اندازه ۲۱ اینچی قرار گرفته اند. ابعاد لاستیک های پی زیرو پیرلی در قسمت جلو ۲۵۵/۳۰ ZR20 و در قسمت عقب ۳۲۵/۲۵ ZR21 است. تیونر نوویتک برای ۵۰۰ مالک خوش شانسی که موفق به خرید مک لارن سنا شده اند، آپشن هایی را برای شخصی سازی کابین با استفاده از چرم و آلکانترا نیز درنظر گرفته است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.