مفهومی تویوتا TJ Cruiser جان می گیرد

مفهومی تویوتا TJ Cruiser جان می گیرد
گویا قرار است مفهومی پر حاشیه «تویوتا»، سرانجام رنگ تولید را به خود ببیند؛ رسانه های ژاپنی این شایعه را پس از مدت ها مطرح کرده اند.
گزارش های رسیده حاکی از آن هستند که نسخه تولیدی TJ Cruiser در ماه اکتبر رونمایی می شود و فروش نخستین سری از آن در ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. مفهومی TJ Cruiser نخستین بار در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو که با بدنه جعبه ای خود ظاهری شبیه به یک ون دارد، با هدف کاربردی بودن طراحی شده است.
در TJ Cruiser می توان با تا کردن صندلی ها، فضای بیش تری برای بارگیری در اختیار داشت. سایت “Best Car” مدعی شده است نمونه تولیدی این خودرو می تواند طولی کم تر از یک تویوتا CH-R داشته باشد! اما ارتفاع سقف آن برای افزایش فضای اتاق، زیادتر خواهد بود. خلاف مدل مفهومی، درهای مدل تولیدی به صورت سنتی باز و بسته می شوند، در حالی که درهای کشویی برای دسترسی به ردیف عقب صندلی ها ایده بهتری به نظر می رسید. گویا تویوتا می خواهد TJ Cruiser را در دو نسخه ۲ و ۳ ردیف صندلی به تولید برساند. هر دو نسخه قابلیت تا شدن صندلی ها را به مشتریان ارائه می دهند.
مفهومی تویوتا TJ Cruiser جان می گیرد
بنا به شنیده ها پیشرانه انتخاب شده برای این محصول موتور ۱٫۸ لیتری پریوس و کرولا هیبرید است و مدل های مجهز به این موتور تنها به صورت چهار چرخ محرک عرضه می شوند. انتخاب دیگر تویوتا برای TJ، پیشرانه ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر است که خریداران می توانند این مدل را در دو تیپ دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل سفارش دهند. مینی ون جدید تویوتا به درد کسانی می خورد که از خودرو بیش تر برای جابه جایی اثاث استفاده می کنند، اما نیازی به یک وسیله نقلیه تجاری بزرگ برای این کار ندارند. متأسفانه هنوز هیچ کدام از رسانه های ژاپنی اعلام نکرده اند که تویوتا در صورت آغاز تولید این محصول، برنامه ای برای عرضه آن در خارج از ژاپن هم دارد یا نه؟!
مفهومی تویوتا TJ Cruiser جان می گیرد
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.