معرفی سریع ترین شاسی بلندهای ۲۰۲۰

سریع ترین شاسی بلندهای 2020

مدت هاست که سلیقه بازار جهانی خودرو به سمت شاسی بلندها و کراس اوورها رفته و خودروهای اسپرت در کلاس های دیگر زیر سایه شاسی بلندها قرار دارند. در این مقاله به معرفی سریع ترین شاسی بلندهای جهان می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با تغییر رفتار بازار و با علاقه رو به رشد نسبت به شاسی بلندها، خودروسازان تصمیم گرفتند شاسی بلندهای اسپرت و سریعی را روانه بازار کنند تا آن دسته از مشتریان که علاقه مند به سرعت هستند هم شاسی بلندها را انتخاب کنند. با این تصمیم، حالا فروش شاسی بلندهای سریع از دیگر خودروهای اسپرت در کلاس های دیگر پیشی گرفته است. در نظر داشته باشید فهرست زیر بر مبنای صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت رتبه بندی شده است که با تغییراتی اندک ما آن را صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته ایم.

۱۶- جگوار I-Pace با شتاب ۴٫۵ ثانیه

جگوار I-Pace

با ورود «جگوار» به ساخت خودروهای برقی، حالا رقیب جدی «تسلا» در کلاس خودروهای الکتریکی جگوار به حساب می آید. بدین ترتیب جگوار I-Pace نمونه یک کراس اوور الکتریکی سریع و جذاب است. باتری ۸۴٫۷ کیلووات ساعتی در این خودرو نهایت قدرت ۳۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۹۶ نیوتن متر را به I-Pace می دهد و باعث می شود این خودرو در ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۱۵- دوج دورانگو SRT با شتاب ۴٫۴ ثانیه

دوج دورانگو SRT

یکی از نوادگان خودروهای عضلانی معروف آمریکایی همین «دورانگو» است که در لباس یک شاسی بلند سریع در نسخه SRT ظاهر می شود. شاید در گذشته نه چندان دور کسی باور نمی کرد یک کراس اوور با سه ردیف صندلی بتواند شتاب ۴٫۴ ثانیه ای داشته باشد، اما به لطف موتور ۸ سیلندر در این خودرو، خروجی ۴۷۵ اسب بخاری را داریم که باعث می شود این کراس اوور تا این حد سریع باشد.

۱۴- پورشه ماکان توربو با شتاب ۴٫۳ ثانیه

پورشه ماکان توربو

وقتی در مورد سریع ترین خودروها صحبت می کنیم امکان ندارد نامی از «پورشه» در میان نباشد. هنگامی که پورشه برای نخستین بار دست به تولید کراس اوور زد، بسیاری عقیده داشتند آن ها در این کلاس موفق نخواهند بود، اما پورشه نشان داد در این رده حرف های زیادی برای گفتن دارد. در «پورشه ماکان توربو» یک پیشرانه ۲٫۹ لیتری با ۴۳۴ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، تنها در ۴٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و رتبه چهاردهم سریع ترین ها را به خود اختصاص می دهد.

۱۳- رنجروور اسپرت SVR با شتاب ۴٫۳ ثانیه

رنجروور اسپرت SVR

با موتور ۸ سیلندر سوپرشارژ ۵ لیتری در این خودرو شتاب فوق العاده ای را تجربه می کنید. «رنجروور اسپرت SVR»، برخلاف ظاهرش، یکی از سریع ترین شاسی بلندهای دنیاست و به لطف قدرت ۵۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری این خودرو در ۴٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

۱۲- جگوار F-Pace SVR با شتاب ۴٫۱ ثانیه

جگوار F-Pace SVR

باز هم با یکی دیگر از محصولات «جگوار» طرف هستیم. کراس اووری که با موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ تنها در ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد. پیشرانه این خودرو توان تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو از این پیشرانه توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و نهایت سرعت در این خودرو ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت است.

۱۱- ب ام و X4M کامپتیشن با شتاب ۴ ثانیه

ب ام و X4M کامپتیشن

یکی از جذاب ترین کراس اوورهای باواریایی ها بدون تردید “X4M” است. خودرویی که با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی بیتوربو نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. قدرت ۵۰۳ اسب بخاری در کنار گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری باعث می شوند این خودرو در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

۱۰- مرسدس بنز G63 AMG با شتاب ۳٫۹ ثانیه

مرسدس بنز G63 AMG

با نگاهی به ابهت و طراحی آفرودی “G63″، هیچ وقت به ذهن تان نمی رسد این خودرو بتواند در مدت ۳٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، اما مهندسان “AMG” این امکان را در این خودرو فراهم کرده اند. پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر بیتوربو، زیر کاپوت این خودرو، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد و نیرو توسط جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود. قدرت خوب این خودرو در آفرود و مسیرهای سخت، افزون بر شتاب بی نظیر، این خودرو را به یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای واقعی دنیا تبدیل کرده است.

۹- آئودی RSQ8 با شتاب ۳٫۸ ثانیه

آئودی RSQ8

«آئودی» کراس اووری سریع است که بر پایه مدل “Q8” ساخته شده و شتاب بی نظیر ۳٫۸ ثانیه ای را ارائه می دهد. پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر بیتوربو زیر کاپوت این خودرو قدرت ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را تولید می کند و قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت از نکات دیگری است که به جذابیت این کراس اوور آلمانی می افزاید. همچنین در نظر داشته باشید که «آئودی RSQ8» رکورد خارق العاده ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه را در پیست نوربرگرینگ ثبت کرده است.

۸- بنتلی بنتایگا اسپید با شتاب ۳٫۸ ثانیه

بنتلی بنتایگا اسپید

یکی از جذاب ترین مدل های «بنتلی» بی شک همین «بنتایگا» است که در نسخه اسپید، اعداد و ارقام عجیبی را ثبت کرده است. در این مدل، بنتلی ثابت کرد که شما می توانید لذت رانندگی لوکس را در خودرویی تجربه کنید که مثل یک سوپراسپرت سریع و قوی است. موتور ۶ لیتری W12 بیتوربو در این خودرو ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و باعث می شود این خودرو تنها در ۳٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. عملکرد عالی جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته در این خودرو نه تنها شتاب اولیه عالی را به شما می دهد، بلکه باعث می شود بنتلی بنتایگا اسپید نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

۷- مازراتی لوانته تروفئو با شتاب ۳٫۷ ثانیه

مازراتی لوانته تروفئو

اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند با شتاب فوق العاده باشید تمام خودروهای این فهرست می تواند گزینه خرید شما باشد، اما اگر در کنار سرعت، طراحی خاص ایتالیایی را هم بخواهید، قطعاً باید سراغ «لوانته تورفئو» بروید. «مازراتی لوانته تروفئو» از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر با قدرت ۵۹۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر استفاده می کند که، بنا به نظر کارشناسان، نسبت به تمام محصولات این شرکت بیش ترین بازده را در هر لیتر حجم موتور دارد. این پیشرانه که توسط «فراری» طراحی شده است، سرعت شاسی بلند ایتالیایی را در ۳٫۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند و نهایت سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت را به این خودرو می دهد.

۶- ب ام و X6M کامپتیشن با شتاب ۳٫۷ ثانیه

ب ام و X6M کامپتیشن

«ب ام و» با رونمایی از نسل قبلی “X6M” از پیش گامان تولید کراس اوورهای پرفورمنس بود و در نسل جدید این خودرو هم نشان داده است که در ساخت این رده از خودروها تبحر دارد. در حالی که این خودرو از دیگر کراس اوورهای سری M ب ام و ابعاد بزرگ تری دارد، اما این اندازه بزرگ مانع از سریع بودن آن نشده و اعداد نشان می دهد این خودرو سریع ترین کراس اوور سری M ب ام و است. پیشرانه ۴٫۴ لیتری خورجینی بیتوربو در این خودرو قدرت ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد و عملکرد عالی جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در این خودرو باعث می شود نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را با آن تجربه کنید.

۵- آلفارومئو استلویو کوادروفولیو با شتاب ۳٫۶ ثانیه

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

در بسیاری از مقالات مقایسه و تست و بررسی خودرو در این کلاس، همیشه «استلویو کوادروفولیو» برنده است. طراحی خاص در کنار عملکرد عالی در پیشرانه و سیستم تعلیق باعث می شود این مدل «آلفارومئو» همیشه در این کلاس یک انتخاب هوشمندانه باشد. پیشرانه ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندر بیتوربو قدرت ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را تولید می کند و باعث می شود این خودرو در ۳٫۶ ثانیه شتاب گیری کند و سریع ترین محصول این کمپانی باشد.

۴- پورشه کاین توربو اس E-Hybrid کوپه با شتاب ۳٫۶ ثانیه

پورشه کاین توربو اس E-Hybrid کوپه

وقتی صحبت از سرعت و عملکرد پیشرانه است تعجبی نیست که باز هم محصول دیگری از «پورشه» را در فهرست ببینیم. پیشرانه بنزینی ۴ لیتری ۸ سیلندر توربوشارژ در کنار موتور الکتریکی در این خودرو مجموع قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر را تولید می کند. عملکرد خوب جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته در این خودرو باعث می شود در مدت ۳٫۶ ثانیه شتاب گیری کند و نهایت سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

۳- لامبورگینی اوروس با شتاب ۳٫۶ ثانیه

لامبورگینی اوروس

وقتی «لامبورگینی»، به عنوان سازنده سوپرخودروهای جذاب، تصمیم به ساخت یک کراس اوور گرفت همه مشتاق بودند تا ببینند که آیا این خودرو در این رده به اندازه دیگر مدل های لامبورگینی جذاب خواهد بود یا نه. باید گفت لامبورگینی در ساخت «اوروس» به اندازه ای موفق بود که حالا تمام سوپراسپرت سازها به دنبال قرار گرفتن در مسیر لامبورگینی هستند. در اوروس پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر بیتوربو ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. نیرو از پیشرانه توسط جعبه دنده ۸ سرعته به چرخ های جلو و یا در حالت آفرود به تمام چرخ ها منتقل می شود. تلفیق عملکرد بی نظیر در پیشرانه و جعبه دنده باعث می شود افزون بر داشتن شتاب ۳٫۶ ثانیه ای، نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. پس اگر بخواهیم کراس اوورها را از نظر نهایت سرعت دسته بندی کنیم، اوروس در کنار بنتایگا در مقام اول قرار می گیرد.

۲- جیپ گرندچروکی Trackhawk با شتاب ۳٫۵ ثانیه

جیپ گرندچروکی Trackhawk

با داشتن قلب تپنده چلنجر هلکت این مدل از «جیپ» به طرز عجیبی سریع و قدرتمند است. در بسیاری از درگ هایی که در فضای مجازی می بینیم، یکی از خودروهای قدرتمند و سریع، که بسیار با آن رو به رو هستیم، «جیپ گرندچروکی Trackhawk»  است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۲  لیتری سوپرشارژردار هِمی قدرت میخکوب کننده ۷۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتن متری را به این خودرو می دهد و باعث می شود این شاسی بلند درست مثل یک سوپراسپرت در زمان کوتاه ۳٫۵ ثانیه شتاب بگیرد.

۱- تسلا مدل X پرفورمنس با شتاب ۲٫۷ ثانیه

تسلا مدل X پرفورمنس

نسخه «پرفورمنس» این شاسی بلند سنگین وزن قادر است در مدت ۲٫۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که واقعاً شتاب مسحورکننده ای محسوب می‌شود. یادتان باشد «مدل ایکس» ۲۴۳۹ کیلوگرم وزن دارد. این مدل از «تسلا» به دلیل ابعاد و ارتفاعش در رده کراس اوورها قرار می گیرد و مثل دیگر رده ها باز می بینیم که از نظر شتاب هم یکی دیگر از محصولات کمپانی برقی ساز تسلا در رده نخست فهرست ما قرار می گیرد. البته در نظر داشته باشید تسلا مدل ایکس، چه از نظر دینامیکی و چه از نظر راحتی، بهترین شاسی بلند برقی بازار نیست. جگوارI-Pace ، مرسدس بنز ای کیو سی و آئودی ای ترون رقبای نزدیک آن هستند. اما شاید بتوان تنها برتری ویژه تسلا را شتاب و شبکه گسترده شارژ آن دانست که باعث شده مشتریان تسلا نسبت به شارژ کردن باتری ها اضطراب کم تری داشته باشند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.