مشخصات نسخه اولیه K132 اعلام شد

ایران خودرو K132

بعد از ظهر امروز، گروه صنعتی ایران خودرو برنامه عرضه سدان K132 را اعلام کرد. این خودرو قرار است تا در بهمن ۹۹، به خط تولید ایران خودرو بیاید. برای همین مشخصات نسخه قابل عرضه این خودرو توسط این خودروساز اعلام شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه شب گذشته شبکه ۲ گفت که بزودی تبلیغات K132 در تلویزیون آغاز می شود و این خودروی جدید از بهمن ۹۹ پا به خط تولید می گذارد. حال گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرده که تولید سدان K132 با داخلی سازی بیش از ۹۲ درصد از بهمن سال جاری به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد. همچنین با توجه به پروژه های تعریف شده، ایران خودرو K132 در دو نسخه تنفس طبیعی دنده ای و توربو شارژر اتوماتیک به بازار می آید.

مدیران 777 مدیران 777

به گفته این شرکت، سدان جدید K132 در گام نخست با پیشرانه تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی وارد بازار می شود و سپس تولید نسخه توربو و اتوماتیک پیش گرفته خواهد شد. ایران خودرو اعلام کرده که برای K132 دو پیشرانه EC5 و TC7 پلاس را در نظر گرفته و مراحل افزایش داخلی سازی آن را طی می کند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، نمونه اولیه K132 که به بازار می آید، مشخصات زیر را خواهد داشت:

پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی EC5

۱۱۰ تا ۱۱۴ اسب بخار

۱۵۰ تا ۱۵۶ نیوتن متر

زمان بندی عملکرد سوپاپ ها

جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4

مصرف سوخت بهینه ۶٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۵

جرم کلی ۱۱۹۰ کیلوگرمی

دیفرانسیل جلو

باک ۵۰ لیتری

دو کیسه هوا

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

سامانه ESC، EBA ، ABS، HSA

فرمان کمکی برقی

شیشه ها و آینه های برقی

کروز کنترل

تهویه الکتریکی

تریم داخلی پارچه

چراغ روشنایی روز

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

رینگ آلومینیومی

دماسنج محیط

راهنمای لاین

نمایشگر لمسی و دوربین عقب

سنسور پارک عقب

بلوتوث

کامپیوتر سفر و مدیریت پیمایش

لازم به ذکر است با توجه به اطلاعات به دست آمده، حضور امکانات و مشخصات فوق در ایران خودرو K132 قطعی شده و این ویژگی ها مربوط به نسخه پایه این سدان جدید است. ایران خودرو برنامه دارد تا این خودرو را در خط تولید ایکاپ مونتاژ کند و از فناوری های جدید جوش اجزای بدنه گروه PSA در ساخت این محصول استفاده نماید. در نسخه کاملتر K132، حضور امکاناتی نظیر سانروف، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، پیشرانه ۱۶۳ تا ۱۷۰ اسب بخار، سنسور نور و باران، سنسور باد لاستیک و… دیده می شود.

با توجه به مسائل حقوقی و حساسیت های فعلی، امکان انتشار تصاویر دقیق و جدید از ایران خودرو K132 برای رسانه «اسب بخار» وجود ندارد و برای همین از عکس های آرشیوی گذشته برای تکمیل این خبر استفاده شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.