شوک جدید به بازار خودرو؛ برخی خودروهای وارداتی کارکرده غیر قابل فروش شدند!

ورود هزار و 500 دستگاه خودرو کره ای توسط سپاه
با نزدیک شدن به بازار شب عید و افزایش خرید و فروش خودروها، حال مشکلی جدید برای برخی مالکان خودروهای وارداتی پیش آمده و فعلا نمی توانند خودروهای خود را بفروشند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حال با بالا گرفتن مسئله ی فساد در گمرکات و ورود خودروهای قاچاق به کشور، شاهد هستیم که پای خودروهای غیر صفر کیلومتر وارداتی هم به این پرونده باز شده است. به گفته ی برخی از مخاطبان پایگاه خبری اسب بخار، گاهی حکم توقیف برای خودروهایی با مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ صادر شده و این در حالی است که مالکان خودرو هیچ اطلاعی از ماجرای قاچاق خودرو ندارند.
طی روزهای گذشته خودروهای کارکرده مشکوک به قاچاقT برای ثبت تغییر مالکیت وارد مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده اند و در آن جا به مالکان خودرو اعلام شده که خودروی شما بعد از مدت ها به خاطر مشکلات گمرکی امکان خرید و فروش را ندارد و باید توقیف شود. این اتفاق در حالی رخ می دهد که گاهی خودروهای وارداتی مشکوک به قاچاق، در میان مالکان مختلف چند دست چرخیده و حال پیدا کردن واردکننده ی آن غیر ممکن به نظر می رسد. چنین اتفاقی در بازار خودرو باعث شده تا بسیاری از نمایشگاه داران در هنگام خرید و فروش خودروهای وارداتی کارکرده احتیاط بیشتری را به کار ببرند. در حال حاضر اکثر خودروهای وارداتی کارکرده که به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده اند، توسط واردکنندگان شخصی به کشور آمده اند و برای همین پیگیری مسائل گمرکی آن ها توسط مالکان فعلی بسیار سخت به نظر می رسد.
به گفته ی برخی کارشناسان بازار خودرو، بهترین راه برای جلوگیری از خرید و فروش خودروهای وارداتی مشکوک به قاچاق، درخواست صورت حساب گمرکی از فروشنده است و اگر خودرو نیز چند دست در میان مالکان مختلف چرخیده است، قبل از هرگونه پرداخت وجه می توان شماره شاسی آن را به مراکز تعویض پلاک اعلام کرد که در صورت وجود هرگونه مشکل، ضرری به خریدار وارد نشود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.