شورولت کوروت ZR1 استینگری ۲۰۲۰ در راه است؟

شورولت کوروت ZR1 استینگری 2020 در راه است؟
اینک «شورولت کوروت ۲۰۲۰» را پیش رو داریم. سرانجام گمانه زنی ها به پایان رسید و چهره نهایی کوروت جدید فاش شد. اما این به معنای دست کشیدن گرافیست ها از ایده پردازی بر روی این خودرو نیست.
ZR1 در طول سال های متمادی، همواره پرافتخارترین سری کوروت به حساب می آمده است. ZR1 برای کوروت به معنای پرورش دهنده قدرت است. آخرین ویرایش ZR1 در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. بر روی این مدل، پیشرانه LT5 8 سیلندر سوپر شارژ ۷۵۵ اسب بخاری نصب شده است. این خودرو در نمای بیرونی با یک هود برجسته بر روی کاپوت و یک بال غول پیکر در عقب شناسایی می شود.
استودیوی طراحی “X-Tomi Design” در فیس بوک، نخستین رندر از چهره احتمالی کوروت ZR1 استینگری جدید را منتشر کرده است. طرحی که بیش از آنچه فکر می کردیم، خشن و جذاب شده است. باوجود برجستگی های زیاد بر روی کاپوت، مهندسان آمریکایی، فضای پشت سر راننده را برای نصب پیشرانه مناسب دیده اند. این طراحی منجر به ایجاد فضای بار زیاد در قسمت دماغه خودرو شده است. البته این رندر درباره فضای بار یا پیشرانه نیست. بلکه بیش تر سعی دارد شخصیت نسخه ZR1 استینگری در کوروت C8 را برای علاقه مندان به تصویر بکشد.
این شبیه به هیچ یک از خودروهای موجود در جهان نیست. چراکه هواکش های تعبیه شده بر روی کاپوت کشیده آن، هیچ کاربرد مشخصی ندارند! با ورود کوروت به دنیای سوپر اسپرت های موتور وسط، به نظر می رسد دوران بازنشستگی سری استینگری فرا رسیده باشد. شاید اکنون زمان ورود هیولای جدیدی به نام کوروت “Zora” است! خودرویی که به پاس احترام به Zora Arkus-Duntov روی خط تولید خواهد رفت. همچنین اخبار ضدونقیضی به دست ما رسیده است که می گویند در بالاترین تیپ کوروت، اثری از پیشرانه سوپر شارژ به چشم نمی خورد. در عوض، موتور تویین توربوی ۸ سیلندر با اتصال به یک موتور الکتریکی، به وسیله سیستم All Wheel Drive، قدرت را به تمام چرخ ها منتقل می کند. پس می توان گران ترین ویرایش کوروت C8 در آینده را نسخه هیبریدی آن دانست که براساس شایعات، قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار به تولید می رساند، اما حداقل تا ۲ سال آینده نمی توان انتظار عرضه این نسخه را داشت.
با این حال، هنوز هم احتمال عرضه ZR1 استینگری ۲۰۲۰ وجود دارد. خودرویی که به گفته رسانه ها از پکیج Z51 Performance بهره خواهد برد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در کم تر از ۳٫۰ ثانیه طی می کند. بنابراین، کوروت C8 استینگری درصورت عرضه، با پیشرانه LT2 8 سیلندر ارتقا خواهد یافت و با قیمتی کم تر از ۶۰٫۰۰۰ دلار به بازار می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.