سدان جدید پورشه، با کمترین پوشش استتاری در چین دیده شد

پورشه تایکان
کمپانی «پورشه» که چند ماهی است، سدان جدیدش را برای تست های عملی با پوشش استتاری به جاده ها و پیست آورده است، اکنون نسخه ای از این خودرو را با کم ترین پوشش استتاری برای تست های فنی به چین فرستاده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروی جدید پورشه که یک سدان فست بک است، ابعادی کوچک تر از «پورشه پانامرا» دارد و گویا قرار است با نام «تایکان» به بازار جهانی عرضه شود. پس از موفقیت پورشه ماکان به عنوان کراس اوور کوچک تر و ارزان تر کاین، مدیران این خودروساز لوکس آلمانی به این فکر افتادند تا نسخه ای جمع و جور و ارزان از پانامرا را راهی بازار جهانی کنند.
اکنون با حضور نسخه آزمایشی تایکان در چین، برخی کارشناسان خودرو معتقد هستند پورشه قصد دارد مانند ماکان، نسخه ای خاص از این خودرو را به بازار چین عرضه کند، زیرا پس از معرفی پورشه ماکان به بازار جهانی، درخواست های زیادی برای فروش این خودرو در چین ثبت شد و در نهایت مهندسان پورشه آلمان، نمونه ای مخصوص برای بزرگ ترین بازار خودروی جهان طراحی کردند. این کارشناسان احتمال می دهند پورشه تایکان هم با نسخه ای متفاوت از دیگر نمونه ها، پس از رونمایی به بازار چین عرضه می شود.
با این وجود، مهم تر از حضور نسخه آزمایشی پورشه تایکان در چین، شکار این خودروی جدید با کم ترین پوشش استتاری در خیابان های شانگهای است و در اصل تصاویر واضح از این خودرو بوده که مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است. پیش از این مهندسان پورشه، تایکان را با پوشش های استتاری مختلف به جاده ها می آوردند و با طرح های گرافیکی فریب دهنده، سعی داشتند سبک طراحی آن را از دیدگان عموم مخفی نگه دارند. حتا در دوره ای، تایکان با پوشش استتاری ای به خیابان ها می آمد که در آن تصاویر چراغ خودروهایی چون مرسدس بنز و استون مارتین دیده می شد! اما اکنون می بینیم که طرح های گرافیکی فریب دهنده پورشه برای مخفی نگه داشتن سبک طراحی تایکان، تنها در بخش هایی از جلوی خودرو و کاسه چراغ ها نصب شده و بیش تر اجزای بدنه این خودروی جدید، بدون هیچ استتاری در خیابان های شانگهای دیده می شوند.


با نگاهی به بدنه و طراحی مخصوص بخش عقب پورشه تایکان، مشخص است کمپانی سازنده بر اساس اصول جدید خود، این خودرو را ساخته است و از سویی، ایده های جدیدی را در ظاهر تایکان پیاده کرده است. برای همین است که پورشه تایکان در کنار داشتن اصالت طراحی، سبکی جدید را با خود به خیابان ها آورده و قرار است مانند ماکان، در آینده نزدیک به خودرویی جذاب و محبوب تبدیل شود. بسیاری از کارشناسان خودرو پیش بینی می کنند در ماه های آتی، کمپانی پورشه سدان فست بک خود را با نام تایکان رونمایی می کند و به زودی می تواند موفقیت جدیدی را در بحث فروش خودروهای لوکس ثبت نماید.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.