زمان رونمایی رسمیِ نخستین پیکاپ تسلا مشخص شد

زمان رونمایی رسمیِ نخستین پیکاپ تسلا مشخص شد
پیکاپ های الکتریکی جدیدترین و داغ ترین سگمنت خودرویی هستند که این روزها با مدل هایی همچون تسلا تراک، ریویان R1T، آتلیس XT، فورد F-150 و حتا اکنون فیسکر پیکاپ، به شدت درحال توسعه اند. در هفته های گذشته اخبار تازه و جدیدی از دنیای این پیکاپ های پاک منتشر شد. هفته ای که برای این سگمنت، شلوغ و پرحاشیه بود. افزون بر انتشار تصاویر و اطلاعات جدید از آن ریویان R1T تمام سفید، اسکچ های جدیدی از نمای داخلی پیکاپ تسلا هم برای نخستین بار به اشتراک گذاشته شدند.
اکنون پس از انتشار خبرهای بالا، برای نخستین بار شایعاتی از نزدیک شدن زمان ورود به بازار پیکاپ تسلا به گوش می رسد. گویا سرانجام پس از کش و قوس فراوان، تاریخ رونمایی رسمی پیکاپِ این کمپانی آمریکایی مشخص شده است. پیش از این، لازم است نگاهی داشته باشیم به اسکچ هایی که هفته گذشته از کابین پیکاپ تسلا منتشر شد. این اسکچ ها، تصویری اجمالی از آن چه تسلا برای کابین نخستین پیکاپ خود تدارک دیده است را پیش روی ما قرار می دهد. این تصویری خیالی و ابتکاری است، چراکه هنوز هیچ کسی موفق به دیدن نمای داخلی این محصول نشده است. همان طور که هنوز نمای بیرونی آن هم در حد چند ایده گرافیکی ساخته و پرداخته شده است!
بنابراین این اسکچ ها چیزی بیش از یک حدس و فرضیه نیستند. اما ما و دیگر رسانه ها، نزدیک بودن این تصاویر به واقعیت کابین پیکاپ تسلا را تأیید می کنیم. درواقع این نزدیک ترین برداشت از آن چیزی است که تا چند هفته دیگر رونمایی می شود!
اسکچ های منتشرشده از کابین تسلا پیکاپ، ترکیبی از المان های داخلی تسلا مدل ۳ و فورد F-150 را به نمایش گذاشته اند. اما به بحث اول، یعنی تاریخ معرفی رسمی این خودرو باز گردیم. «ایلان ماسک» در حساب توییتری خود با قطعیت ادعا کرده است که پیکاپ تسلا در ماه نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد! هر چند هنوز هیچ اطلاعاتی از روند طراحی، مهندسی و تولید این پیکاپ در دسترس نیست. درواقع تسلا هنوز درگیر تجاری سازی مدل Y است. از سویی مهندسان این کمپانی، به طور همزمان بر روی تسلا رودستر و تسلا Semi نیز کار می کنند. در خوش بینانه ترین حالت، می توان زمان آغاز تولید انبوه تسلا تراک را ۲ سال آینده یش بینی کرد. با این حساب می توان تسلا را یک سال عقب تر از ریویان دانست. چرا که بنا به اعلام رسانه ها، R1T سال آینده روی خط تولید می رود!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.