رونمایی از فورد شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ + ویدیو

رونمایی از فورد شلبی  GT500 مدل ۲۰۲۰ + ویدیو
صنعت خودروسازی سال های اخیر، به کام علاقه مندان خودرو بوده است، زیرا کمپانی های خودروسازی راه های متعددی برای تزریق قدرت بیش تر به تولیدات شان پیدا کرده اند. شاید دوج چلنجر (Challenger) تصویر واضحی از این واقعیت باشد، چرا که این خودرو با ۴۲۵ اسب بخار قدرت کارش را آغاز کرد و اکنون با روی کار آمدن انواع مختلفی مانند دمون (Demon) این رقم دو برابر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شرایط برای شورولت کوروت (Corvette) و کامارو (Camaro) هم صدق می کند. اکنون فورد موستانگ (Mustang) هم با شلبی GT500مدل ۲۰۲۰ به این عرصه پا گذاشته است. گرچه هنوز اطلاعات زیادی درباره این خودرو نمی دانیم. برای مثال، بر اساس اعلام کمپانی “فورد” این خودرو از پیشرانه ۵.۲ لیتری ۸ سیلندر خورجینی و سوپرشارژ بهره می برد که به جعبه دنده ای دو کلاچه و ۷ دنده متصل شده است. اما قدرت دقیق خروجی این خودرو از سوی کمپانی فورد اعلام نشده است.
هفته گذشته این خودرو ساز اعلام کرد این خودرو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما با توجه به این که همچنان در حال تکمیل این پیشرانه است، قدرت نهایی تا پاییز ۲۰۱۹ اعلام نخواهد شد. گشتاور خودرو نیز به همین ترتیب هنوز مشخص نیست اما همان طور که اشاره کردیم، شایعه ها حاکی از آن است که این خودرو حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۷۰۰ پوند بر فیت، گشتاور خواهد داشت. با این ویژگی ها، کمپانی ادعا کرده این خودرو ربع مایل را در کم تر از ۱۱ ثانیه خواهد پیمود و قادر است صفر تا صد را در حدود ۳ ثانیه به ثبت برساند.
رونمایی از فورد شلبی  GT500 مدل ۲۰۲۰ + ویدیو


آن چه درباره این پیشرانه می دانیم این است که این پیشرانه یک پیشرانه قدیمی با یک دمنده چسبیده به آن نیست. مهندسان فورد، سوپرشارژر ۲.۷ لیتری را سر و ته کرده اند و اینترکولر را مابین سیلندرها جای داده اند تا با این تدابیر مرکز ثقل این بلوک تمام آلومینیومی را پایین آورند. سر سیلندرهای آلومینیومی با جریان بالا، میله های اتصال فورج کاری شده و محفظه روغن مجهز به سوپاپ های فعال برای روغن کاری صحیح موتور در پیچ هایی با فشار G بالا، درون موتور وجود دارند. این یک موتور مدرن است. در ضمن صدای این موتور نیز بسیار خشمگینانه است.
رونمایی از فورد شلبی  GT500 مدل ۲۰۲۰ + ویدیو

جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه Tremec تنها گزینه قابل سفارش برای مشتریان است. اما چرا گزینه دستی در دسترس نیست؟ پاسخ قابل پیش بینی و ساده است. در واقع دلیل آن ها همان دلیلی است که کمپانی های فراری و لامبورگینی تولید جعبه دنده های دستی را متوقف کرده اند. دلیل اول این که جعبه دنده اتوماتیک سریع تر است. به گفته کمپانی فورد، این جعبه دنده Tremec 7 دنده می‌تواند در مدت زمان صد میلی ثانیه، دنده را تغییر دهد که به طور باور نکردنی سریع است.
قابلیت های این خودرو در خط مستقیم با جاسازی بزرگ ترین ترمزهای جلویی که تا کنون در یک خودروی دو در آمریکایی قرار گرفته، تکمیل شده است. این دیسک های عظیم ۱۶.۵ اینچی مجهز به کالیپرهای شش پیستون برمبو (Brembo) هستند. بر پایه گفته کمپانی فورد این ترمزها بیست درصد از ترمزهای GT350 بزرگ تر هستند و این امر دلیلی است که GT500 از رینگ های ۲۰ اینچی به جای رینگ های ۱۹ اینچی مورد استفاده در GT350 استفاده می کند.
رونمایی از فورد شلبی  GT500 مدل ۲۰۲۰ + ویدیو

سیستم تعلیق از کمک فنرهای مغناطیسی و هندسه ای جدید بهره مند است و چرخ ها به طور استاندارد از لاستیک های Michelin Pilot Sport Cup 2 سود می برند. کمپانی دو مدل بسته فرمان پذیری برای GT500 در نظر گرفته است. اولی به طور بسیار ساده بسته فرمان پذیری نام دارد که شامل برج های سرکمک قابل تنظیم و فلاپ Gurney برای اسپویلر برجسته عقب، می شود. دومی که گزینه ای تهاجمی تر به حساب می آید، بسته فرمان پذیری فیبر کربن نام دارد. این بسته، رینگ های ۲۰ اینچی خودرو را با رینگ های جدید فیبر کربنی جایگزین می کند که به شکل قابل توجه ای سبک تر هستند و در بخش عقب خودرو، اسپویلر قابل تنظیم عظیمی از جنس فیبر کربن قرار خواهد داد. در آخر با سفارش بسته‌ی فیبر کربن شما صندلی‌های عقب را از دست خواهید داد. در کل بدون در نظر گرفتن بسته سفارش داده شده از سوی مشتری، باید بگوییم GT500 به یک هیولا شبیه است. این که در زمینه رانندگی این خودرو چه طور عمل می کند بحث متفاوتی است و ما تا زمان اعلام رسمی اعداد و ارقام فنی از این خودرو بیش تر خواهیم شنید، بی صبرانه منتظر خواهیم ماند.

سیاوش مرادی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.