دوئل جذاب دوج چلنجر دیمون با مک لارن ۷۲۰S + ویدیو

دوج چلنجر دیمون با مک لارن 720S

«مک لارن ۷۲۰S» یکی از قدرتمندترین خودروهایی است که اکنون در جهان تولید می شود. پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو شارژ آن، ۷۱۰ اسب بخار قدرت خالص دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما آیا این حجم از قدرت برای مقابله مک لارن با دوج چلنجر SRT دیمون کافی ست؟ بچه های تیم “DragTimes” می خواهند که به جواب این سؤال پی ببرند. همه می دانیم که SRT دیمون، هدف نهایی دوج از ساخت یک خودرو برای شرکت در مسابقات درگ است! در این کلیپ، رقابت دو خودروی نام برده را در دو مسابقه درگ یک چهارم مایل تماشا می کنیم.

۷۲۰S حاضر در مسابقه به کیت اگزوز تیون شده و اسپرت مجهز است. ۷۲۰S به واسطه تغییرات انجام شده، از جمله کیت اگزوز، اکنون ۹۰۰ اسب بخار قدرت را از دل پیشرانه ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر بیرون می کشد. قدرت پیشرانه توسط جعبه دنده ای ۷ دنده و دوکلاچه به چرخ های عقب انتقال می یابد. اما گویا دیمون حتا با دست پرتری از ۷۲۰S به میدان آمده است! چرخ های بزرگ تر، سیستم اگزوز جدید، تقویت سوپرشارژرها، بهینه سازی دریچه گاز و کاهش وزن، از جمله تغییرات انجام شده در تیون دیمون حاضر در مسابقه است. SRT دیمون با این حجم از تغییرات، ۹۷۷ اسب بخار قدرت را به واسطه جعبه دنده اتوماتیک ۸ دنده به چرخ های عقب می رساند. راستی! پاک یادمان رفته بود! دوج از لاستیک های مخصوص درگ برخوردار است! حال آن که مک لارن از تایرهای زمستانی استفاده می کند.

به طور خلاصه اگر بخواهیم مسابقه اول را توصیف کنیم، باید به بلند شدن چرخ های دیمون در دفعات پرتکرار اشاره داشته باشیم! مک لارن، لانچ (شروع حرکت) آرام تری دارد، اما پتانسیل بالای پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو به او کمک می کند که زمان از دست رفته را جبران کند. به این ترتیب، ۷۲۰S به آرامی از کنار دوج رد می شود و مقام اول را کسب می کند. مک لارن مسیر مسابقه را در مدت زمان ۹٫۰۶۹ ثانیه و با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به پایان می برد. دوج با فاصله ای اندک، همان مسیر را طیِ ۹٫۱۰۲ ثانیه و درحالی که ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت به انتها می رساند. در مسابقه دوم، نتیجه برای دوج نه تنها بهتر، بلکه بدتر هم شد! این بار راکت زمینی مک لارن با سرعت بیش تری از دیمون فاصله گرفت و ماسل کار پرادعای آمریکایی ها به باخت خودش، با زمان ۹٫۱۰۴ ثانیه، رضایت داد. دوج در مسابقه دوم بدون استفاده از کیت تیونینگ، حداکثر سرعت ۱۳۲ کیلومتر بر ساعت را تا قبل از رسیدن به خط پایان تجربه کرد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.