خواهر خوانده کیا تلوراید، با نشان هیوندای از راه رسید

خواهر خوانده کیا تلوراید، با نشان هیوندای از راه رسید
آن چه امروز بیش از هر چیز در بازار جهانی اهمیت دارد، احترام به سلیقه مشتری است. سلیقه امروز بازار حکم می کند خودروسازان اقدام به تولید شاسی بلند‌ها و کراس اوور‌های ریز و درشت کنند. شاید با خود بگویید کراس اوور‌های جمع و جور این روز‌ها بیش از هر کلاس دیگری طرف دار دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خب این واقعیتی است که وجود دارد، اما هرگز نمی‌توان به سلیقه سنتی بازار‌های بومی، بی تفاوت بود. کم تر کسی در جهان است که نداند آمریکایی ها چه قدر از SUV‌های بزرگ خوش شان می آید. بهشت پیکاپ ها و شاسی بلند‌ها، ایالات متحده آمریکا است که بیش تر خودروسازان بزرگ به طمع رقابت در آمریکا، به شاسی بلند سازی روی آورده اند. شاسی بلند‌های هفت یا هشت نفره که شاید هیچ گاه لاستیک های شان آسفالت اروپا را لمس هم نکرده باشد، امثال فورد اکسپلورر، فولکس واگن اطلس و دوج دورانگوی محبوب، اما از سال ۲۰۱۹ گویی کره ای ها نیز برنامه جدی برای حضور در این بخش از بازار دارند! چندی است نام کیا تلوراید در رسانه ها شنیده می شود و به عنوان جانشین موهاوی در صف ورود به آمریکا قرار دارد. اکنون ” هیوندای “، مالک ” کیا موتورز ” هم در پی معرفی همزاد تلوراید با برند خودش است. اکنون هیوندای مراحل طراحی و توسعه این SUV غول پیکر را می گذراند و رسانه ها نام غیر رسمی ” پالیسید ” را روی آن نهاده اند. نامی که به احتمال فراوان، در نهایت از سوی هیوندای تایید می شود.
خواهر خوانده کیا تلوراید، با نشان هیوندای از راه رسید


اما به تازگی رندر‌های گرافیکی از این خودرو در اینترنت منتشر شده است که چهره نهایی آن را برای ما روشن تر می سازند. همچنین تصاویری جاسوسی از خودرویی در کلاس شاسی بلند‌های هفت نفره، در حال انجام تست موس در کره گرفته شده است که خبرنگاران این تصاویر را به پالیسید نسبت می دهند. از سوی دیگر در کلینیک طراحی HDC-2 در ماه ژوئن گذشته، مفهومی ای توسط هیوندای به نمایش در آمد که ابعاد نزدیکی به پالیسید داشت. این هرگز اتفاقی نیست که نمونه مفهومی گفته شده در طراحی چراغ های جلو و شیشه قرار گرفته ما بین ستون C و D، با رندر‌هایی که به تازگی منتشر شده‌، اشتراک دارد. ایده استفاده از لچکی های بزرگ در قسمت فضای بار، نخستین بار توسط مرسدس بنز در مدل GLE به کار گرفته شد که به افزایش دید راننده در نقاط کور کمک می کند.
رندر‌ها نشان می دهند محل نصب مه شکن ها از سانتافه جدید الگو برداری شده است، اما سانتافه تنها منبع الهام پالیسید نیست، بلکه عمده ساختار و پلت فرم این محصول با خواهر خوانده‌‌‌ وطنی اش مشترک است. انتظار می رود پالیسید و تلوراید هر دو با قوای فنی یکسان و امکان سفارش به صورت تک یا دو دیفرانسیل عرضه شوند. پیشرانه قابل حدس برای این دو قلو‌های بزرگ، نسخه بهبود یافته موتور بنزینی ۳٫۳ لیتری کیا استینگر است. یک جعبه دنده ۸ دنده، وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو به عهده خواهد گرفت.
می توان پیش بینی کرد طراحی داخلی خودرو نیز با آخرین روش طراحی گروه ” هیوندای – کیا ” انجام شود و درون کابین، انواع سیستم های به روز ارتباطی و سرگرمی تعبیه خواهد شد.
سپهر عظیمی
گروه مستند اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.