جنسیس لقب «قابل اعتمادترین خودرو جهان» را از لکسوس ربود!

جنسیس

برند نوپای «جنسیس» موفق شد بالاترین مقام را در تست های کیفیت سالانه مؤسسه آمریکایی “J.D Power” دریافت کند. آن هم در حالی که توانست بزرگانی همچون لکسوس، بیوک، تویوتا، شورولت و فورد را کنار بزند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مطالعات سالانه این مؤسسه تعداد مشکلات فنی و کیفی پیش آمده برای ۱۰۰ دستگاه از هر خودرو را مورد بررسی قرار می دهند. منبع این مطالعات تجربه مالکان حقیقی خودروهاست که طی ۱۲ ماه جمع آوری می شود. مطالعات باید بر روی خودروهایی با حداقل ۳ سال عمر انجام گیرند. طبیعی است که برای مطالعات سال ۲۰۲۰ خودروهای مدل ۲۰۱۷ انتخاب شده اند.

در پژوهش های جدید J.D Power جنسیس توانسته است با کسب نتیجه ۸۹ ایراد در ۱۰۰ دستگاه خودرو قابل اعتمادترین برند خودروسازی جهان شناخته شود! یعنی برند لوکس جدید کره ای ها به سادگی توانست لکسوس را، بعد از سال ها صدرنشینی، به عقب براند. در همین پژوهش های امسال، لکسوس، بیوک، پورشه و تویوتا به ترتیب نتایج ۱۰۰، ۱۰۳، ۱۰۴ و ۱۱۳ ایراد را در هر ۱۰۰ دستگاه به ثبت رساندند. فراموش نکنید برند جنسیس اولین بار در تاریخ ۳۱ ساله مطالعات J.D Power بود که مورد بررسی قرار می گرفت! جنسیس در اولین ورودش به تست های فنی این سازمان توانست جایگاه نخست را با اختلافی قابل توجه از آن خود کند.

در پژوهش امسال، نسبت به سال ۲۰۱۹، برخی از خودروسازان پیشرفت قابل توجهی داشتند. به عنوان نمونه، کادیلاک ۳۳ مورد از ایرادات موجود در محصولات خود را برطرف کرده است. مزدا و لینکلن هم به ترتیب با حذف ۲۹ و ۲۸ مورد نقص فنی رشد خوبی را تجربه کردند. تعداد ایرادات فورد ۲۰ مورد کاهش یافت و مشتریان بیوک هم ۱۵ بار کم تر به تعمیرگاه مراجعه کردند. تمام این نتایج را باید به فال نیک گرفت. قابل اعتمادترین خودرو همچنان محصولی از لکسوس است. لکسوس ES با ثبت تنها ۵۲ مورد گزارش نقص فنی بهترین رکورد تاریخ J.D Power را به نام خود زد.

جنرال موتورز هم جوایزی اختصاصی دریافت کرد. از جمله دریافت جایزه قابل اعتمادترین خودرو میان رده، SUV کوچک، SUV جمع و جور، SUV بزرگ و پیکاپ بزرگ، به ترتیب برای بیوک رگال، بیکو انکور، شورولت اکونیکس، شورولت تاهو و شورولت سیلورادو HD. در سال ۲۰۲۰ میانگین ایرادات گزارش شده برای صنعت خودروسازی جهان ۱۳۴ مورد به ازای هر ۱۰۰ دستگاه بود. تعداد زیادی از برندهای سرشناس بودند که میزان ایرادات گزارش شده آن ها از میانگین جهانی پایین تر بود. از جمله آن ها می توانیم به آئودی، هوندا، میتسوبیشی، مرسدس بنز، دوج، جیپ، فیات و ولوو اشاره کنیم. اما نکته جالب این که خودروهای جگوار و لندروور با دریافت به ترتیب ۱۸۶ و ۲۲۰ گزارش نقص فنی به ازای هر ۱۰۰ دستگاه، دو مورد از سه برند غیرقابل اعتماد در فهرست J.D Power به حساب می آیند!

رده بندی JD Power

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.