تیزرهای رسمی نسل جدید هیوندای i20 منتشر شد

هیوندای i20 2020

همین چند وقت پیش بود که تصاویر جاسوسی جدیدی از نسل نو «هیوندای i20» شکار شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آن چه در این تصاویر ما را شگفت زده کرد استتار سنگین خودرو بود که پس از گذشت ماه ها همچنان از حجم آن کاسته نشده است. به نظر می رسید که هیوندای می خواهد طراحی هاچ بک جدیدش کاملاً مخفیانه باقی بماند، اما هیوندای در روزهای اخیر با انتشار تیزرهای مقدماتی از i20 جدید سرانجام موضع محافظه کارانه خود در قبال این خودرو را شکست.

هیوندای گفته است نسل جدید i20 را در نمایشگاه ژنو رونمایی می کند. نمایشگاهی که در ماه مارس امسال برگزار می گردد. این سوپرمینی جوان پسند اولین محصول هیوندای در اروپا خواهد بود که از زبان طراحی انحصاری جدید این شرکت بهره می برد. هیوندای این زبان طراحی را «اسپرت احساسی» می نامد! سبکی که در سوناتای جدید هم دیده می شود. همان طور که از روی تصاویر گرافیکی و تیزرها مشخص است، i20 جدید نسبت به قبل به مراتب جذاب تر و جوان پسندتر خواهد بود.

هیوندای i20 2020

آن چه در تیزرهای i20 جلب توجه می کند غیرعادی بودن طراحی نمای عقب آن است. البته خوش بختانه باید گفت هیوندای تا حد زیادی سبک طراحی سنتی هاچ بک ها را در این خودرو حفظ کرده است. همچنین نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که اندازه رینگ ها در مدل تولیدی به اندازه آن چه در تیزرها دیده می شود غول آسا نخواهد بود. خودروساز کره ای می گوید سوپرمینی جدید آن ها از سبک طراحی داخلیِ کاملاً مدرنی پیروی خواهد کرد که مهم ترین المان آن دو نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی است. یک نمایشگر اختصاصی برای راننده و یکی هم به عنوان نشان دهنده محتوای چندرسانه ای. استفاده از مواد باکیفیت تر برای کابین هم در دستور کار هیوندای است تا جایگاه i20 را در بازار فروش ارتقا دهد.

هنوز یک کلمه هم نمی توان درباره مشخصات موتوری i20 جدید اظهارنظر کرد، اما قوی ترین حدس ما این است که این خودرو با یک پیشرانه ۱٫۰ لیتری توربو شارژ به بازار می آید. اگرچه وجود پیشرانه های تنفس طبیعی حجیم تر را هم برای بازارهای مختلف نمی توان انکار کرد. بیش از این ها چیز دیگری نمی توان گفت. قضاوت بیش تر پیرامون جدیدترین نسل i20 را به نمایشگاه ژنو موکول می کنیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.