تویوتا درحال آزمایش کراس اوور کوچکی بر پایه یاریس است

جاسوسی کراس اوور تویوتا

«تویوتا» به تازگی درحالی سوژه عکاس ها شده که درحال تست یک خودروی جدید در حوالی قطب شمال دیده شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که در تصاویر دیده می شود، یک هاچ بک است که به نظر می رسد اندکی افزایش ارتفاع را تجربه کرده و در دسته کراس اوورها جای دارد! حضور «رنو کپچر» جدید در کنار محصول آینده تویوتا، احتمال کراس اوور بودن خودروی دیده شده را پررنگ تر می کند و می توان حدس زد که این همان نسخه «کراس یاریس» است. البته خودرویی که در تصاویر دیده می شود از بدنه قدیمی یاریس بهره می برد، اما همه می دانیم آن چه زیر این پوسته استتاری پنهان شده همان کراس اوور جدیدی است که تویوتا می خواهد برپایه پلت فرم TNGA خود بسازد.

جاسوسی کراس اوور تویوتا

کراس اوور کوچک و جدید تویوتا، اگرچه ساختار مشترکی با یاریس خواهد داشت، اما هیچ ارتباطی با یاریس کنونی که در بازار آمریکا و سایر کشورها عرضه می شود ندارد! چرا که نسل کنونی یاریس، تنها یک مزدا ۲ با لوگوی تویوتاست که سپر و چراغ های آن از نو طراحی شده اند! نسخه کراس اوور یاریس، فعلاً نام مشخصی ندارد، اما از منابع غیررسمی شنیده شده است که برچسب قیمتی بین قیمت های کرولا و CH-R خواهد داشت. این خودرو، با طول ۴ متری، احتمالاً رقیب مستقیمی برای نیسان کیکس و هیوندای ونو خواهد شد. حتا ممکن است تویوتا به فکر عرضه نسخه کوپه ای از آن هم بیافتد که احتمالاً استایلی شبیه به CH-R پیدا می کند.

جاسوسی کراس اوور تویوتا

اما تویوتا هدف اصلی از تولید این بچه کراس اوور را آمریکا نمی داند! بلکه بازار اروپا را به عنوان بهترین بستر برای عرضه آن در نظر گرفته است. جایی که همچنان هاچ بک ها و هاچ بک کراس ها بر قلب مشتری ها سلطنت می کنند. در وهله دوم، بازارهای آسیایی را می توان هدف بعدی تویوتا از عرضه یاریس کراس دانست. مشخصات فنی نسخه کراس یاریس هنوز تأیید نشده است. البته انتظار می رود بازار اروپا پیشرانه ۱٫۵ لیتری را در نسخه های هیبرید و غیرهیبرید به خود ببیند. پیشرانه ای که احتمالاً با گیربکس ۶ دنده دستی یا CVT هماهنگ می شود. همچنین تویوتا می خواهد سیستم چهار چرخ محرک e-Four AWD را به صورت سفارشی بر روی یاریس کراس، همچون پریوس، ارائه دهد. پیش بینی می شود در ابتدای سال ۲۰۲۱ شاهد رونمایی رسمی از یاریس کراس باشیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.