تولید سانتا کروز سرانجام از سوی هیوندای تأیید شد

سانتا کروز
نخستین پیکاپ «هیوندای» در راه آمریکاست و در آمریکا هم ساخته خواهد شد. خودروساز کره ای به تازگی اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۱، تولید سانتا کروز را در سایت مونتگو مری آلاباما آغاز می کند.
«آوردن سانتا کروز به آلاباما نشان از اعتماد کمپانی هیوندای به تیم ۳۰۰۰ نفره ما دارد که آمادگی کامل برای ساخت کراس اوورهایی با کیفیت برای بازار ایالات متحده را داریم.» این را «بیانجین جین»، مدیر سایت و کارخانه تولیدی آلابامای هیوندای می گوید.
اکنون دیگر زمان و محل تولید رسمی سانتا کروز اعلام شده است. خودرویی که هیوندای به شدت مشتاق است آن را یک CUV (خودرو کاربردی کامپکت) بنامد. اما هنوز هم ما نمی دانیم که چهره نهایی این پیکاپ چه شکلی خواهد بود. کانسپت اولیه سانتا کروز پیش از این در سال ۲۰۱۵ و در یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودروی آمریکای شمالی، دیترویت، رونمایی شده بود. افزون بر این کانسپت، رندرهایی گرافیکی هم توسط افراد دیگر برای پیکاپ هیوندای طراحی شده که در این رندرها، ظاهر خودرو شبیه به نسل جدید هیوندای سانتافه از آب در آمده است.
سانتا کروز
بنا به اطلاعاتی دیگر، به تازگی گزارش هایی منتشر شده اند که می گویند طراحی اولین پیکاپ هیوندای، اصلاً بی روح و سرد نخواهد بود. از آن سو، برخی گزارش ها هم حاکی از آن هستند که هیوندای درحال طراحی شاسی مستقل برای سانتا کروز است. چیزی که آن را تبدیل به حریفی جدی برای پیکاپ های آمریکایی در بازار این کشور می کند. از این موضوع این گونه برداشت می شود که نسخه چهار چرخ محرک (۴WD) از سانتا کروز، قطعاً در سبد فروش هیوندای قرار می گیرد. همچنین احتمالاً خودروساز کره ای، اولین پیکاپ خود را در بدنه ها و کاربری های مختلف به تولید می رساند. البته که این موارد، صرفاً در حد حدس و گمان هستند و تا زمانی که به تأیید رسمی هیوندای نرسند، نمی توان درباره آن ها نظر قطعی داد.
باتوجه به تنظیم تاریخ شروع تولید سانتا کروز از سال ۲۰۲۱، می توان پیش بینی کرد که به زودی شاهد تردد نمونه های پرتوتایپ این خودرو در خیابان ها خواهیم بود. باتوجه به بازگشت جیپ گلادیاتور و فورد رنجر به بازار پیکاپ های آمریکای شمالی، نخستین پیکاپ هیوندای راه سختی برای موفقیت پیش رو خواهد داشت.
سانتا کروز
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.