تصاویر رسمی GV80 نخستین شاسی بلند جنسیس منتشر شد

جنسیس GV80
«جنسیس» اکنون درحال گذراندن شیرین ترین روزهای خود با معرفی اولین شاسی بلندش است. رونمایی رسمی از “GV80” برای روزهای پایانی ماه ژانویه ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.
اما برای آن دسته از طرف داران کم طاقت، گروه خودروسازی «هیوندای» نخستین تصاویر و تیزرهای رسمی این شاسی بلند لوکس را منتشر کرده است. آن طور که از تیزرها مشخص است و همان طور که انتظار می رفت GV80 بسیار شبیه به نمونه کانسپت خود از کار درآمده است. کانسپتی که نزدیک به ۳ سال پیش رونمایی شده بود.
از جمله تفاوت های مدل تولید انبوه با نمونه کانسپت، جایگزینی دستگیره های استاندارد و آینه های کلاسیک است. دو نوار LED چراغ های جلو اکنون بلندتر از قبل شده اند. الگوی پیچیده ای که بر روی ستون های B و C نیز مشاهده می شد اکنون با یک برچسب مشکی ساده جایگزین شده است. جلوپنجره تاج شکلی که در نسخه کانسپت و اخیراً در سدان اشرافی G90 نیز دیده شده بود اکنون بر روی صورت GV80 هم اجرا شده است.
جنسیس GV80
در طراحی داخلی نکته ای که جلب توجه می کند شباهت بسیار زیاد به نسخه کانسپت است. به گونه ای که طرح کلی داشبورد، فرمان و سایر قطعات کابین، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. اما آن چه واضح است، برای مدل تولیدی، شاهد ساده سازی در سطحی گسترده هستیم. یک نمایشگر اولترا واید در بالاترین قسمت داشبورد تعبیه شده است. این نمایشگر با یک نمایشگر ثانویه برای تنظیمات HVAC همراه شده است. دریچه های باریک تهویه به شکلی سراسری طراحی شده اند و در ابتدا این توهم را به وجود می آورند که گویی با یک دریچه بسیار بزرگ مواجه ایم! اما درواقع امتداد دریچه ها بر روی داشبورد تنها جنبه تزئینی دارد.
اما بر روی کنسول مرکزی و رودری ها به شکل سخاوتمندانه ای شاهد استفاده از روکش های چوبی هستیم. در مقابلِ راننده هم یک غربیلک فرمان دو شاخه لوکس به سبک خودروهای تجملاتی قدیمی و مجموعه آمپرهای تمام دیجیتالی پشت فرمان را در اختیار داریم. دسته دنده بزرگ مدل کانسپت با یک کلید گردان برای انتخاب وضعیت دنده جایگزین شده است. در جوار آن هم یک کنترلر دایره ای دیگر برای دسترسی به امکانات و منوهای سیستم چندرسانه ای به چشم می خورد.
جنسیس GV80
اگرچه در تیزرهای انتشاریافته تصویری از فضای عقب کابین وجود ندارد، اما جنسیس اعلام کرده است که GV80 با سه ردیف صندلی به دست خریداران می رسد. این SUV شیک بر روی یک پلت فرم دیفرانسیل عقب جدید طراحی شده است که البته در نسخه چهار چرخ محرک (AWD) هم عرضه می شود. این ها تمام اطلاعاتی هستند که ما تا به امروز از اولین شاسی بلند جنسیس در دست داریم. اما به زودی باید منتظر انتشار اطلاعات بیش تر و کامل تر از فرزند بالغ کره ای ها باشیم. طبق اخبار به دست آمده، عرضه جهانی این محصول از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.