تصادف تسلا مدل ۳ در حالت خودران (Autopilot)

تسلا مدل 3
یک راننده تسلا مدل ۳ فیلمی گرفته است که نشان می دهد در حالت خودران تصادف می کند و این یادآوری خوبی است که رانندگان باید همیشه دست خود را روی فرمان نگه داشته باشند.
تسلا همیشه به رانندگان توصیه می کند که وقتی خودرو در حالت خودران است، همیشه دستان خود را روی فرمان قرار دهید و مراقب اوضاع باشید.
«دوگال ولوگ» یک راننده تسلا مدل ۳، ویدیویی را در یوتوب به اشتراک گذاشته که نشان می دهد هنگام فیلم برداری از داخل خودرو با دوربین دستی خود بوده و ناگهان خودرو تصادف می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

او درباره ی این ویدیو میگوید: «من تسلا را دوست دارم، اما خودروی من در حالت خودران تصادف کرده است. به طور کلی اوضاع من خوب است و خودرو من مراحل تعمیر را پشت سر می گذارد».

مدیران 777 مدیران 777

مقصر اصلی این اتفاق کیست!

وبسایت Electrek’s در این باره توضیح می دهد:
این راننده در حال رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در هوای بارانی بوده است، به همین علت شما نمی توانید سیستم خودران را مقصر بدانید. مشکل بزرگتر این است که او در زمان این اتفاق، در حال فیلمبرداری بوده و آمادگی به دست گرفتن کنترل خودرو را نداشته است. خوشبختانه حال راننده خوب است.

چرا باید همیشه دست خود را روی فرمان نگه داریم؟

در هر صورت این به ما یادآوری می کند که وقتی خودرو در حالت خودران است، همیشه باید هوشیار باشیم و در زمان لازم کنترل خودرو را به دست بگیریم. مخصوصا در شرایط آب و هوایی بارانی و یا برفی که زمین چسبندگی مناسبی با لاستیک های خودرو ندارد. من به شخصه در این روزها چندین مایل در حالت خودران با تسلا مدل ۳ رانندگی کرده ام، اما حداقل یک دست خود را روی فرمان می گذارم و همیشه حواسم متوجه محیط و هر کاری که سیستم خودران انجام می دهد است.

ما می دانیم که حالت خودران هر روز فراگیر تر می شود و همه می خواهند که از پیشرفت آن فیلم برداری کنند، اما به آن ها توصیه می کنیم که از پایه دوربین استفاده کنند.

همچنین باید محدویت های این سیستم را بدانیم. رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هنگام فعال بودن سیستم خودران، در جاده ای که به نظر دو طرفه می آید و شرایط آب و هوا نیز عادی نیست، به نظر اشتباه می آید.

علیرضا جبلی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.