بررسی نسل جدید هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا 2020
«هیوندای» با معرفی نسل جدید «سوناتا» با ظاهری جدید، همگان را شوکه کرد. ظاهر این مدل ۲۰۲۰ سوناتا بیش تر به خودروهای استون مارتین شباهت دارد و از نظر طراحی در سطح خودروهایی همچون مرسدس بنز CLS و آئودی A7 محسوب می شود.
درست هنگامی که بسیاری از خودروسازان تولید خودروهای سدان خود را یکی پس از دیگری متوقف می کنند، هیوندای با معرفی مدل ۲۰۲۰ از سوناتا ریسک بزرگی را به جان خریده است.
هیوندای سوناتا 2020
این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا نخواهد شد اما مجله «موتورترندز» به تازگی به بررسی نمونه اولیه این خودرو پرداخته است. خودروی تست شده، نمونه اولیه P2 است که دومین مرحله از چهار نمونه پروتوتایپ P1، P2، M1 و M2 محسوب می شود. این بدان منظور است که ویژگی های مهمی همچون NVH (نویز، ویبره و سختی)، فرمان و سیستم سرگرمی در حالت نهایی خود قرار نگرفته اند اما تیونینگ پیشرانه و جانمایی آن در حالت نهایی خود قرار دارد.
هیوندای سوناتا 2020
هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ مورد بحث از پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۴ سیلندر با جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک بهره می برد. این پیشرانه از ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد و انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو انجام می شود. پیشرانه پایه ای درنظر گرفته شده برای نسل جدید هیوندای سوناتا، پیشرانه ۲٫۵ لیتری با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو در نمونه مورد بحث ما، شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۸٫۲ ثانیه برای خودرو فراهم می آورد.
هیوندای سوناتا 2020
شتاب گیری در مسیر ۴۰۰ متری درگ نیز در مدت ۱۶٫۲ ثانیه با سرعت ۱۴۱ کیلومتر بر ساعت انجام می شود. مدل جدید سوناتا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو نسبت به سوناتا ۲٫۰ توربو لیمیتد با ۲۴۵ اسب بخار قدرت با شتاب گیری ۷٫۱ ثانیه ای و سوناتا لیمیتد ۱۸۵ اسب بخاری با شتاب گیری ۷٫۹ ثانیه ای کندتر است.
هیوندای سوناتا 2020
در بحث ترمزگیری، سوناتا ۱٫۶ لیتری پروتوتایپ در مسافت ۳۷ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر به حالت توقف می رسد. این درحالی است که مسافت ترمزگیری مدل ۲٫۰ توربو ۲۰۱۸ به ۳۴ متر می رسد. در هوای بادی مسیر تست، معکوس کشیدن جعبه دنده در حالت اسپرت عملکرد فوق العاده ای دارد و نیازی به استفاده از پدل شیفترها نیست. پیشرانه ۱٫۶ لیتری خودرو با جعبه دنده هماهنگی مناسبی دارد و عملکرد آن در سرعت های پایین بهبود یافته است.
هیوندای سوناتا 2020
از آن جایی که پیشرانه ۱٫۶ لیتری آپشنال محسوب می شود، نکته منفی قدرت کم آن است. در مقایسه با پیشرانه پایه ۱٫۵ لیتری توربو هوندا آکورد، قدرت پیشرانه ۱٫۶ لیتری سوناتا مناسب است اما در مقایسه با پیشرانه ۲ لیتری توربو آکورد قدرت کم تری را شاهد هستیم. در مقایسه با دیگر رقبا همچون تویوتا کمری و مزدا ۶ نیز این موضوع صادق است و پیشرانه ۴ سیلندر توربو پایه ای این خودروها قدرت بیش تری تولید می کنند.
هیوندای سوناتا 2020
قیمت پایه ای ۳۳,۰۰۰ دلاری سوناتای مورد تست، مزیت این سدان متوسط نسبت به رقبا محسوب می شود. طراحی کابین همچون بدنه، یکی از نقاط قوت هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ محسوب می شود. طراحی کابین برای یک سدان غیرلوکس بسیار مناسب به نظر می رسد. کابین خودرو حتا برای افراد قدبلند هم مناسب است. ویژگی های همچون نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی، پنل درها و دستگیره های پنهان به کابین ظاهر جذاب تری بخشیده است.
هیوندای سوناتا 2020
دسته دنده اکنون جای خود را به دکمه ها داده و فضای بیش تری در کنسول وسط باز شده است. هدآپ دیسپلی وضوح بیش تری دارد و محدودیت سرعت و مسیریابی ماهواره ای را نشان می دهد. مدل مورد تست از پوششی به رنگ کاراملی و تیره بهره می برد که جذابیت کابین آن را دوچندان کرده است. در طراحی کابین سوناتا ۲۰۲۰ تا حدود زیادی از شاسی بلند هفت نفره پلسید الهام گرفته شده است. به طور مثال، وقتی راننده راهنما می زند دوربین کناری فعال می شود و دید نقطه کور در نمایشگر پشت آمپر نشان داده می شود.
هیوندای سوناتا 2020
با وجود این که طراحی نمایشگر در سوناتا ۲۰۲۰ نهایی نشده است، اما به طور حتم نمایشگر این خودرو طراحی مشابه با هیوندای پلسید خواهد داشت. این نمایشگر از قابلیت نمایش دوگانه و اندروید اتو بهره مند خواهد بود. مدل تحت آزمایش از تمامی سیستم های ایمنی درنظر گرفته شده توسط هیوندای برای مدل سوناتا بهره مند بود.
هیوندای سوناتا 2020
این سیستم ها شامل کروزکنترل سازگار، هشدار تصادف از جلو، راهنمای ماندن در خط، راهنمای دنبال کردن خط و راهنمای جدید سرنشینان عقب بهره می برد. در این سیستم جدید نه تنها به راننده هشدار داده می شود که شخصی در قسمت عقب جا گذاشته شده یا باید سوار خودرو شود، بلکه هنگام نزدیک شدن خودرویی دیگر به سوناتا، درها به صورت خودکار قفل می شوند.
هیوندای سوناتا 2020
قیمت گذاری هیوندای سوناتا تاکنون نهایی نشده است اما بر اساس تخمین هیوندای، خودروی مورد آزمایش نزدیک به ۳۳,۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. با درنظر گرفتن این موضوع که خودروی مورد بحث نمونه بالارده اولیه محسوب می شود، افزایش قیمت چندانی شامل سوناتا ۲۰۲۰ لیمیتد نخواهد شد. البته با سفارش مدل لیمیتد هیبرید، قیمت سوناتا ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. با مقایسه سوناتا ۲۰۲۰ با دیگر سدان های بالارده، یکی از بهترین نکات مثبت این خودرو قیمت آن است. بررسی مدل های تولید نهایی و با پیشرانه ۲٫۵ لیتری در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motortrend

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.