برابوس ادونچر XLP با قیمت ۱۰٫۸ میلیارد تومان معرفی شد!

برابوس ادونچر XLP

«برابوس ۸۰۰ ادونچر XLP»، وانت قدرتمند تیونر آلمانی است که بر مبنای شاسی بلند G63 AMG تولید شده است. تیونر برابوس با افزودن اتاق وانت به قسمت پشتی شاسی بلند G63 و تقویت پیشرانه، شاسی بلند محبوب «مرسدس بنز» را به روزرسانی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های فنی برابوس ۸۰۰ ادونچرXLP

برابوس ادونچر XLP

تیونر برابوس پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوی مرسدس بنز را تقویت کرده و قدرت و گشتاور آن را به ترتیب به ۷۸۹ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر رسانده است. اکسل ها نیز برای حرکت در مسیرهای صعب العبور تقویت شده اند. با وجود وزن و ابعاد قابل توجه خودرو، ۸۰۰ Adventure XLP تنها در ۴٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت نهایی نیز به صورت الکترونیکی در ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

طراحی و ابعاد

برابوس ادونچر XLP

به منظور نصب اتاق بار عقب، فاصله طولی بین محورها به میزان ۵۰ سانتی متر افزایش یافته است. در مجموع، طول خودرو اکنون به ۵٫۳۱ متر رسیده که در مقایسه با G63 معمولی و بدون درنظر گرفتن لاستیک زاپاس، ۶۸٫۹ سانتی متر افزایش یافته است.

برابوس ادونچر XLP

به گفته کمپانی «برابوس»، تغییرات انجام گرفته لطمه ای به سختی پیچشی شاسی G63 وارد نکرده است. ساختار فضای بار عقب فولای است، اما قسمت های کناری آن از جنس فیبرکربن تولید شده تا وزن خودرو کاهش یابد. در قسمت جلو، کاپوت خودرو از طراحی جدید به همراه ورودی های هوای بزرگ بهره می برد.

برابوس ادونچر XLP

سپر جلو نیز ظاهر خاصی دارد و روی آن یک وینچ نصب شده است. باربند مخصوص، رینگ های ۲۲ اینچی، دورگلگیرها و سیستم تعلیق با ارتفاع ۴۹ سانتی متر از سطح زمین، از جمله نکات قابل توجه برابوس ادونچر XLP هستند.

کابین

برابوس ادونچر XLP

درون کابین برابوس ادونچر از چرم قهوه ای تیره با نام “Burned Oak” (بلوطی سوخته) استفاده شده است. سقف خودرو از پوشش آلکانترای تیره بهره می برد و در دوخت صندلی ها از الگوی لوزی استفاده شده است. برابوس ۸۰۰ Adventure XLP با قیمت خارق‌العاده ۶۲۶٫۲۳۶ دلار (حدود ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با دلار ۱۵ هزار تومان!) فروخته خواهد شد. قیمت مدل فول آپشن این خودرو، که در نمایشگاه ژنو به نمایش در می آید، ۷۲۵٫۰۶۴ دلار ( ۱۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان) قیمت دارد. همچنین یک پهپاد پشتیبان نیز همراه با خودرو به مالک تحویل داده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.