اونتادور؛ این بار متفاوتتر از همیشه

لامبورگینی اونتادور S
لامبورگینی جدید با سیستم آیرودینامیک جدید, سیستم تعلیق پیشرفته تر و قدرت بیشتر با پسوند s وارد بازار می شود.این مدل با ۱۲ سیلندر وی شکل قرار است در رتبه اول تولیدات لامبورگینی قرار گیرد.
مدیر اجرایی و رییس شرکت لامبورگینی می گوید:این نسل جدید لامبورگینی اونتادور از لحاظ عملکرد و کارایی سردمدار ماشین های سوپر اسپرت خواهد بود و مدلs قرار است مفهوم رانندگی با خودروهای سوپر اسپورت از لحاظ طراحی و دینامیک رانندگی را به سطح تازه ای برساند.
این مدل از لامبورگینی دارای تغییرات و پیشرفت مخصوصا در قسمت جلو و عقب است، اما فرم کلی لامبورگینی همچنان حفظ شده است.هر تغییری در اجزای ان با هدف خاصی و برای رسیدن به حداکثر ایرودینامیک و تحرک بدنه صورت گرفته است.دماغه ی تیزتر و وجود اسپلیتر بلند تر با تغییر جریان هوا به کارایی و خنک شدن موتور کمک شایانی می کند.
وجود دفیوز کربنی در قسمت عقب که با تیغه های عمدی مجهز شده, باعث ایجاد نیروی دان فورس(down force) می شود.این مدل به سه اگزوز که از سپر آن خارج شده است, مجهز شده است.باله ی عقب این مدل با توجه به تغییر سرعت و انتخاب حالت رانندگی در سه جهت حرکت می کند.این حرکات باعث تعادل کلی بهتر ماشین وخنک شدن دیسک های ان در هنگام ترمز و گردش بهتر دینام که در عقب و جلوی ان تعبیه شده است, می شود.
جهار شاهکاردر این ماشین که شما را به وجد می آورد:سیستم چهار چرخ متحرک, سیستم تعلیق فعال جدید , سیستم فرمان پذیری چهار چرخ جدید و سیستم EGO در حالت رانندگی.
شاسی از جنس کربن به همراه اضافه شدن فریم المینیومی, باعث ایجاد وزن فقط ۱۵۷۵ کیلوگرم در آن شده است.
طراحی کلی این مدل بر اساس بهبود کنترل و هندلینگ در همه ی ابعاد می باشد.
افزایش کنترل عرضی در این ماشین به دلیل سیستم فرمان پذیری ۴ چرخ برای اولین بار در سری تولیدات شرکت لامبورگینی استفاده شده است.این سیستم باعث چابکی بیشتر در سرعت کم و متوسط و پایداری در سرعت بالاتر می شود.در محور جلو این سیستم با سیستم فرمان پذیری دینامیک لامبورگینی(LDS)ترکیب شده که باعث ایجاد حس طبیعی و پاسخ دهی بهتر در هنگام پیچ میشود.این سیستم طوری طراحی شده که با سیستم فرمان پذیری عقب لامبورگینی(LRS) در محور عقب یکپارچه شده به طوری که در کمتر از ۵ میلی ثانیه به حرکت فرمان عکس العمل نشان می دهد.
مهندسان لامبورگینی کنترل مرکزی LDVA را برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز از حرکت بدنه با استفاده از سنسور تعبیه کرده اند که همانند مغز ماشین عمل می کند و به طور سریع بهترین تنظیمات را برای تمام سیستم ها به کار می گیرد.
لامبورگینی اونتادور S
معرفی حالت رانندگی EGO:
این مدل دارای چهار حالت رانندگی STRADA,SPORT,CORSAوحالت جدید EGO است.
حالت SRTRADA که دارای بیشترین راحتی می باشد برای استفاده روزانه تعبیه شده است.حالت SPORT قدرت بیشتر در چرخ های عقب را به راننده می دهد.حالت CORSA بیشترین کارایی را برای پیست دارد.
EGO جدیدترین حالت رانندگی در این ماشین می باشد که تعدادی تنظیمات جدید دارد که راننده می تواند با استفاده از این حالت محدوده ی کشش و فرمان پذیری و تعلیق را تعیین کند.
این مدل ازلامبورگینی طی سنت همیشگی دارای موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۶.۵ لیتری با قدرتی معادل ۷۴۰ اسب بخار می باشد که از مدل قبلی خود ۴۰ اسب بخار بیشترنیرو تولید میکند.این مدل با تولید گشتاور ۶۹۰ نیوتن بر متر و به دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه می رسد.این مدل در عرض ۲.۹ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسدو حداکثر سرعت ان ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.نسبت وزن به قدرت ۲.۱۳ کیلوگرم بر اسب بخار می باشد. انتقال قدرت با بهره از سیستم ISR باعث شده که سرعت تغییر دنده ی ۷ سرعته ی ان به کمتر ۵۰ میلی ثانیه برسد.
قیمت لامبورگینی اوانتادور مدل S
اولین مدل از ماشین در بهار ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد که مشتریان به قیمت های پیشنهادی زیر دریافت می کنند:
اروپا:۲۸۱۵۵۵ یورو
بریتانیا:۲۲۵۹۵۵ پوند
ایالات متحده:۴۲۱۳۵۰ دلار
ژاپن:۴۱۵۷۸۱۷۹ ین

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.