اولین رندرها از نسل بعدی هیوندای الانترا

هیوندای الانترا 2020

بر کسی پوشیده نیست که فیس لیفت نسل کنونی «الانترا»، که در سال ۲۰۱۸ از سوی «هیوندای» معرفی شد، چندان مورد استقبال عموم مردم دنیا قرار نگرفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پایگاه خبری اسب بخار، بنابراین عجیب نیست که بسیاری از افراد، مشتاق دیدار نسل بعدی الانترا باشند. این خودرو نخستین بار در ماه جولای سال ۲۰۱۹ با انبوهی از برچسب های استتاری مشاهده شد. اکنون، با وجود این که زمان زیادی تا معرفی رسمی این محصول باقی مانده است، گروهی از گرافیست های فعال در یوتیوب تجسمی خیالی از چهره احتمالی الانترای جدید را ارائه کرده اند.

ما بسیار امیدواریم که نسل جدید الانترا تا حد امکان از المان های آخرین زبان طراحی هیوندای برخوردار باشد، زبانی که با سوناتا ۲۰۲۰ پیشِ روی جهانیان قرار گرفت. نسل جدید سوناتا، با چنین ظاهر و چهره ای، بی شک یکی از خوش استایل ترین سدان های قابل خریداری در بازار خواهد بود. البته ما انتظار نداریم الانترای جدید دقیقاً یک نمونه کوچک شده از سوناتا ۲۰۲۰ باشد! ما اطمینان داریم که تیم طراحی خودروساز کره ای هویتی متمایز برای هفتمین نسل از این سدان خانوادگی پرفروش درنظر گرفته است.

همان طور که در این ویدیو گفته می شود نسل جدید الانترا یک خانه تکانی اساسی را نسبت به نسل کنونی تجربه خواهد کرد. قطعاً مهم ترین المان در ظاهر این خودرو جلوپنجره جدید هیوندای است که بر پیشانی آن قرار می گیرد. چراغ ها از نو طراحی می شوند و از خطوط و زاویه های تیزتری برخوردارند. به نظر می رسد خط سقف هم اندکی پایین تر می آید تا الانترا چهره اسپرت تری پیدا کند. تصاویر دیده شده از مدل های درحال تست این خودرو اتومبیلی با عرض بیشتر را نسبت به الانترای کنونی نشان می دهند که این خود نویدبخش کابینی جادارتر است.

هنوز رندری از نمای عقب منتشر نشده است، اما گمانه زنی ها از طراحی یک چراغ کامل LED پیوسته سراسری در عقب این خودرو خبر می دهند. چیزی شبیه به نسل جدید کیا اپتیما (K5). برای مشاهده جزییات ظاهری بیشتر باید منتظر انتشار تصاویر جاسوسی تازه تری از این محصول باشیم. از زیر کاپوت هم خبرهای جدیدی به گوش می رسند. یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو بنزینی مدتی قبل بر روی نسخه های ” آوانته ” در خاک کره جنوبی درحال تست بود. پیشرانه ای که به تازگی توسط هیوندای توسعه داده شده است. افزون بر این، احتمالاً باید شاهد نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری با تکنولوژی زمان بندی مداوم و متغیر سوپاپ ها (CVVD) هم بر روی الانترا باشیم. هیوندای وعده داده است که با سیستم CVVD پرفورمنس و بهره وری پیشرانه به ترتیب به اندازه ۴ و ۵ درصد افزایش می یابد. حال آن که، به واسطه به کارگیری این سیستم کاهش ۱۲ درصدی آلایندگی هم حاصل می گردد.

نسخه کسالت بار هیبریدی نیز احتمالاً دیگر گزینه قابل انتخاب برای خریداران الانترای جدید است. البته به گفته منابع خودرویی کشور کره، در راستای سیاست های گسترش خانواده محصولات N-Line هیوندای، الانترا N هم دیگر ویرایشِ قابل سفارش از نسل جدید این خودرو خواهد بود. سدانی که در عین خانوادگی بودن می تواند اسپرت و هیجان انگیز باشد. گفته می شود احتمالاً هیوندای تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ نسخه آسیایی الانترای جدید را معرفی می کند و در ۲۰۲۱ از نسخه آمریکایی آن پرده برمی دارد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.