اعلامیه جدید ب ام و، به تولید i3 ادامه می دهیم

ب ام و i3
ما از پیش می دانستیم که تولید مدل “i8” پس از معرفی ویرایش Ultimate Sophisto، متوقف خواهد شد. اما برنامه مشخصی برای i3 اعلام نشده بود. «اما ب ام و i3 پتانسیل آن را دارد که حداقل تا ۲ سال دیگر، روی خط تولید بماند.» این جمله، آخرین توضیح «ب ام و» در رابطه با وضعیت سرنوشت آینده i3 است. درحالی که آمار فروش این خودرو، چندان امیدوارکننده به نظر نمی رسد.
مدیر مسئول واحد مشتری مداری گروه خودروسازی ب ام و، پیتر نوتا، می گوید: «در ششمین سال تولید i3، محصول تمام الکتریکی ب ام و، هنوز هم عضوی محبوب و دوست داشتنی در سبد محصولات ما به شمار می رود، بنابراین می توانیم با قطعیت بگوییم که تا اطلاع ثانوی، به تولید آن ادامه خواهیم داد. ما یک محصول تمام الکتریکی جدید را هم عرضه خواهیم کرد. “مینی” الکتریکی نیز تا پایان امسال روی خط تولید می رود.»
چه کسی می داند؟ شاید عامل دیگری به جز فروش بالا، ب ام و را ترغیب به ادامه تولید i3 و حتا طراحی یک محصول تمام الکتریکی دیگر کرده باشد. اما این یک پروسه سخت خواهد بود! i3 باید سالانه فراتر از ۵۰,۰۰۰ دستگاه بفروشد تا برای ب ام و سودآور باشد! درحالی که این خودرو در ۸ ماه نخست ۲۰۱۹، تنها موفق به فروش ۲۵,۰۰۰ دستگاه شده است. البته از حق که نگذریم، آمار فروش ب ام و برای i3 در سال های گذشته، همواره شیب صعودی داشته است. به عنوان مثال، ب ام و در سال ۲۰۱۳، فقط ۳۱۱ دستگاه i3 فروخته بود! این عدد در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب به ۱۶,۰۵۲ و ۲۴,۰۵۷ دستگاه افزایش یافت و با حفظ این روند، در ۲۰۱۸ به ۳۶,۸۲۹ دستگاه رسید. ب ام و حتا ممکن است در راستای حفظ فروش i3، دست به معرفی پکیج باتری های جدید با ظرفیت بالاتر برای آن بزند.
شاید مهم ترین دلیل برای حذف کردن i8 و i3 از سبد محصولات در آینده، هزینه بالای تحقیق و توسعه آن ها باشد. با این حال شکی نیست که ب ام و برای ماندن در دور رقابت با تمام الکتریکی های ساخت دیگر برندها، به امثال i8 و i3 نیاز دارد. بنابراین شاید به جای تولید محصولات پرهزینه ای چون این دو، الکتریکی کردن خودروهای کنونی ب ام و، تنها راه حل این کمپانی باواریایی باشد. گروه ب ام و درنظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۱ میلیون دستگاه خودروی پلاگین هیبرید بفروشد. درحال حاضر، میزان فروش این دسته از محصولات ب ام و، از ۴۵۰,۰۰۰ دستگاه فراتر رفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.